לאחר האקזיט: עשרות עובדי CyberX זומנו לשימוע לפני פיטורים

בחברה מפטרים שליש מעובדי החברה, ושליש נוסף קיבל חוזי העסקה במיקרוסופט לתקופה של עד שנה • CyberX, שעוסקת באבטחת סייבר לתעשייה, נמכרה למיקרוסופט ב-165 מיליון דולר בשבועות האחרונים • מהחברה טרם נמסר תגובה, במיקרוסופט בחרו לא להגיב

בתחילת השבוע הודיעה חברת מיקרוסופט באופן רשמי על רכישת חברת CyberX הישראלית. סכום הרכישה לא פורסם אך הוא עומד על 165 מיליון דולר, לחברה שגייסה בשבע שנות פעילותה 48 מיליון דולר. אולם לא כולם יכולים לשמוח מהעסקה הזאת - עשרות מעובדי החברה זומנו לשימוע לפני פיטורים. מדובר בעיקר בעובדי מכירות, תמיכה ואדמינסטרציה. רוב השימועים לעובדים כבר נערכו. מחברת CyberX טרם נמסרה תגובה. במיקרוסופט בחרו לא להגיב לידיעה.

החברה מעסיקה כ-140 עובדים, קרוב ל-100 מהם בישראל. גם בקרב העובדים שלא פוטרו בשלב זה, קרוב למחצית ימשיכו להיות מועסקים בתקופה של בין כמה חודשים ספורים לשנה. המטרה היא לסייע בהעברת הידע לאנשי מיקרוסופט. שאר העובדים הם אנשי פיתוח, ולפי הערכות של גורמים שמכירים את הנושא, כרגע יש ודאות לגבי הישארות של שליש בלבד מעובדי החברה. עוד ציין בפנינו גורם כי בחודשים שלפני העסקה האיצו בחברה את היקף גיוס העובדים.

הסטארט-אפ הוקם ב-2013 על ידי עומר שניידר וניר גילר, והוא עוסק באבטחת סייבר בתחום של ה"אינטרנט של הדברים התעשייתי" (Industrial IoT) ולמערכות בקרה תעשייתיות. ההגנה מתבצעת באמצעות אלגוריתמים המבצעים ניתוח של תעבורת רשתות, וזיהוי אנומליות בתקשורת מכונה למכונה (M2M). לחברה לקוחות גלובליים בתחומי אנרגיה, מים, פארמה, כימיקלים, גז ומפעלי ייצור. בעלי המניות הגדולים בחברה עד השלמת העסקה היו הקרנות NVP וגלילות, וכן השקיעו בה קוואלקום ונצ'רס, גלנקרוק, OurCrowd , קרן Upwest וגיגי לוי וייס.