גל חדש של "MeToo" מתעורר ברשתות החברתיות ומרעיד את תעשיית הגיימינג

ההאשמות נוגעות לגברים מכל התעשייה, בהם גיימרים, משפיענים ומנהלי סוכנויות טאנלטים וגם כותבים, עיתונאים ואנשי שיווק • בנוסף התעוררו גלי מחאות על הטרדות כלפי דמויות בולטות בתעשיות נוספות בהם הזמר ג'סטין ביבר, והשחקן אנסל אלגורט • ביבר ואלגורט הכחישו את המיוחס להם

גיימרית / צילום: Shutterstock
גיימרית / צילום: Shutterstock

עשרות נשים ואנשים בתעשיית הגיימינג יצאו בהאשמות על הטרדות ותקיפות מיניות, אפליה מגדרית וסקסיזם אותן הן פרסמו במהלך סוף השבוע האחרון. ההאשמות נוגעות לגברים מכל התעשייה, בהם גיימרים, משפיענים ומנהלי סוכנויות טאנלטים וגם כותבים, עיתונאים ואנשי שיווק העובדים בתחום.

גל ההאשמות הנוכחי אינו הראשון בתעשיית הגיימינג. בשנת 2014 יוצרות משחקים ומבקרות העלו טענות כי תעשיית הגיימינג היא תעשייה סקסיסטית. אלא שהפעם, בעידן ה"מי-טו" התגובות הן שונות לחלוטין: ב-2014, לאחר שיצאו בהאשמות הללו, הנשים זכו לאיומים במוות ולהטרדות מיניות על כך שהעזו לצאת נגד התרבות הסקסיסטית של התעשייה. בגל הנוכחי, ההאשמות מרעידות את התעשייה.

ההאשמות מתפרסמות עד היום, מרביתן באנונימיות, בפלטפורמות חברתיות בהן טוויטר, יוטיוב וטוויצ' ובפלטפורמות בלוגים, והן רוכזו בקובץ מקוון ופתוח לציבור הרחב על ידי ג'סיקה ריצ'י, סטרימרית של משחקים מניו יורק. נכון למועד כתיבת שורות אלה, הקובץ מכיל למעלה מ-200 רשימות שכוללות את הכינוי של המאשים או המאשימה במדיה החברתית, את שמותיהם האמיתיים, במידה והסכימה לחשוף אותם, את תפקידם בתעשייה, ואת הקישור לפוסט בו פרסמו את ההאשמות.

לפי דיווח של הניו יורק טיימס, שעקב אחרי ההתפתחויות, ההאשמות החלו לזרום בעקבות ציוץ מחשבון טוויטר בשם Hollowtide. הציוץ הוביל לגל ציוצים של גיימריות אחרות שיצאו נגד אותו גיימר שידוע בכינויים Lono ו-SayNoToRage והאשימו אותו בהטרדות ותקיפות מיניות.

 

לפי הדיווח בניו יורק טיימס, לפחות חברה אחת הודיע שתפסיק להעניק לו חסויות בעקבות ההאשמות. Lono הגיב להאשמות בסרטון יוטיוב שפרסם ביום שבת, בו התנצל על התנהגותו.

האשמות נוספות המשיכו לזרום לאורך סוף השבוע. מספר גיימריות תחרותיות, שמשדרות את המשחקים שלהן בסטרימינג תמורת תשלום, האשימו את עומיד דאריאני, מנכ"ל סוכנות כשרונות בולטת בתחום, בהתנהלות לא נאותה והטרדות. דראיני התפטר מתפקידו והצהיר על כך בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. לפי הניו יורק טיימס, מספר חברות, גיימרים ונותני חסות כבר הודיעו שיפסיקו לעבוד עם הסוכנות.

גם כותב המשחקים המוכר, כריס אבלון, שעובד כפרילאנסר עבור חברות סטודיו של משחקי וידיאו, הואשם בתקיפות מיניות והטרדות. האשמות דומות כבר הופנו נגדו בשנה שעברה, אך הפעם הן הובילו לכך שמספר חברות משחקים איתן עבד הודיעו שיחתכו את הקשרים העסקיים איתו. זאת, לפי דיווח באתר Venturebeat.

עוד דווח באתר כי אשרף איסמעיל, המנהל האמנותי של המשחק הפפולארי Assasin’s Creed: Valhalla, התפטר גם הוא מתפקידו ביום שישי. הוא הודיע על כך בציוץ ששיתף אמש (ד') בטוויטר, בו כתב: "אני עוזב את הפרויקט האהוב שלי כדי להתמודד כיאות עם הבעיות האישיות בחיי. החיים של משפחתי ושלי התנפצו. אני מצטער עמוקות לכל מי שנפגע".

ההאשמות על הטרדות ואפליה מגדרית מגיעות בתקופה של מחאות רחבות בארה"ב על אלימות משטרתית כלפי אפרו-אמריקאים. המחאות הללו מלוות בתרבות אינטרנטית של חשיפה של מקרי אלימות, הטרדה ואפליה כלפי שחורים ברשתות החברתיות. בשבוע האחרון, הנוהג הזה משמש לפרסומים רבים בנושאים אחרים: התנהגות מפלה במקום העבודה ואפליה מגדרית.

כך, בנוסף לגל המיטו בתעשיית הגיימינג, התעוררות השבוע גלי מחאות על הטרדות ותקיפות מיניות כלפי דמויות בולטות בתעשיות נוספות. לפי כתבה באתר Insider, ישנו גל של האשמות נגד מפורסמים מתעשיית הבידור בהם הזמר ג'סטין ביבר, והשחקן אנסל אלגורט. בנוסף, מתפרסמות טענות והאשמות גם נגד ידועני-אינטרנט כמו אושיית הטוויטר Jovan Hill, וכוכבי טיקטוק כמו Ondreaz lopez ו-Cody Orlove. כולם, לפי הדיווח התנצלו בעקבות ההאשמות אך גם הכחישו את המעשים המיוחסים להם. גל האשמות נוסף עליו דווח מופנה כלפי מתאגרפים מקצועיים.