מועצת הלול תשלם כ-4 מיליון שקל למגדלים כדי שלא ישווקו עופות לרשתות

מדובר בתוכנית שאושרה על ידי שרי החקלאות והכלכלה למשך ארבעה חודשים וחצי ומטרתה למנוע מעודפי ייצור להביא למחירי הפסד • היקף התוכנית עומד על תשלום של 4 מיליון שקל עבור כ-8,000 טונות של עופות שלא ישווקו לרשתות

לולים במושב בצפון / צילום: משה ליכטמן
לולים במושב בצפון / צילום: משה ליכטמן

המועצה לענף הלול תשלם למגדלים עד ארבעה מיליון שקל כדי למנוע מעודפי ייצור של עופות להגיע לרשתות למשך כארבעה וחצי חודשים, כך נודע ל"גלובס". המועצה הביאה לאישור תוכנית לרכישה מראש של עודפי ייצור עופות בחודשים יוני עד ספטמבר ממגדלי פטם שיהיו מעוניינים בכך כדי למנוע ייצור עודף של עופות שיביא לירידת מחירים ומכירה במחירי הפסד מצד המגדלים.

המשמעות היא שמועצת הלול תשלם למגדלי עופות כדי שיפסיקו באופן וולנטרי לגדל עופות בהיקף של עד 8,000 טונות. התוכנית קיבלה את אישור שרי החקלאות והכלכלה.

במסגרת התוכנית מגדלים נדרשים לרוקן את הלולים שלהם מעופות, ולא לגדל פטמים בתקופה שבין ה-1 ביוני ל-10 בספטמבר. המועצה תשלם לכל מגדל שייכלל בתוכנית 50 אגורות לקילוגרם ששיווקו נמנע עקב השתתפות בתוכנית, לפי מספר הימים בהם לא נמכרו עופות. כאמור, העלות המוערכת של התוכנית עשויה להגיע לכ-4 מיליון שקל שישולמו למגדלים כדי למנוע שיווק של עופות בתקופת הקיץ.

ממועצת הלול נמסר בתגובה: "תכנית מניעת היצור העודף כשמה כן היא. עקב הפיגור הגדול בהוצאת עופות מהלולים בקיץ בכלל ובין א׳ לט׳ באב בפרט גובשה התכנית שמטרתה מניעת יצור עופות מיותר ומניעת תחלואה וצער בעלי חיים שלא לצורך. התכנית נקודתית למספר שבועות מצומצם ואין בה כדי להשפיע על הכמויות המיוצרות לקראת החג. אשר על כן היא זכתה לאישור השרים".

אלעד מלכא, מנכ"ל "האינטרס שלנו הלובי שלך" בכנסת מסר בתגובה: "מועצת הלול ממשיכה בתכנון משק הלול בשיטה קומוניסטית לחלוטין שעובדת בשיטת אחד על חשבון השני. תשלום בגין אי גידול עופות יקטין את כמות העוף שיימכר בשוק ובכך ייקר מחירים על חשבון הציבור הרחב והשכבות החלשות. ביטול מכסות הייצור ומעבר לכלכלת שוק יסייעו גם ללולנים מוצלחים וגם לצרכנים אחד לצד השני במקום על חשבון השני".