החברות שמשנות את "משפך השיווק" של פרסום הנדל"ן

בעולם השיווק נהוג לדבר על "משפך השיווק" - התהליך שלקוח פונטציאלי עובר מהשלב שבו אינו מכיר כלל את המוצר ועד שהוא קונה אותו • טכנולוגיות מגוונות משנות בשנים האחרונות את המשפך המסורתי הזה, ומאפשרות לאנשי השיווק בעולם הנדל"ן לשפר, לנטר ולנהל תהליכים אלו בצורה חכמה ויעילה תוך חיסכון במשאבי זמן ותקציב

אתר חברת Costar. שישה עשר מיליון מבקרים בשנה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
אתר חברת Costar. שישה עשר מיליון מבקרים בשנה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

בעולם השיווק נהוג לדבר על "משפך השיווק" - התהליך שלקוח פונטציאלי עובר מהשלב שבו אינו מכיר כלל את המוצר ועד שהוא קונה אותו. תהליך נכון של שיווק נשען, בין השאר, על ניסוי וטעייה רבים, מבחני AB וניהול מסע לקוח איכותי על מנת להגיע ל"משפך שיווק" אופטימלי. טכנולוגיות מגוונות משנות בשנים האחרונות את המשפך המסורתי הזה, ומאפשרות לאנשי השיווק בעולם הנדל"ן לשפר, לנטר ולנהל תהליכים אלו בצורה חכמה ויעילה תוך חיסכון במשאבי זמן ותקציב. בטור זה אסקור כמה מהחברות המעניינות הפועלות בענף הנדל"ן ומנסות לייעל את השיווק.

■ First - נוסדה ב-2014 והקימה פלטפורמה שמאתרת ומסננת בעזרת טכנולוגיית AI, המתבססת על 700 נקודות דאטה, מיהם בעלי הנכסים הפוטנציאליים הכי רלוונטיים למכירת הנכס שלהם מתוך רשימת הקשרים של סוכן הנדל"ן. בדצמבר האחרון נרכשה החברה על ידי ענקית התיווך RE/MAX. המוצר של החברה מאפשר לכל סוכן נדל"ן להגדיל את פורטפוליו הנכסים שלו בצורה יעילה וחכמה תוך שמירה על ROI גבוהה.

Placeter - נוסדה ב-2011 והקימה פלטפורמה המאפשרת לכל משווק נדל"ן להקים בקלות אתר מותאם למובייל וידידותי, עם תוספים המאפשרים לבלוט ברחבי רשת כמו תבניות עיצוב, ספריית תכנים להטמעה באתר לטובת קידום במנועי החיפוש, חיבור לעדכון שוטף למערכת ה-MLS, ומערכת CRM מובנית אשר נותנת אפשרות לניהול ומעקב אחרי לידים תוך טיפוח מערכות יחסים עם מתעניינים. הרווח השנתי שלה מוערך ב-160 מיליון דולר.

Verse.io - החברה שנוסדה ב-2015, וגייסה 17.3 מיליון דולר, מציעה פתרון ייעודי לעולם הנדל"ן ומספקת מענה אוטומטי בזמן קצר על ידי צ'אטבוט מבוסס AI, אשר יודע לסנן את הלידים ומאפשר למחלקת השיווק לטפל אך ורק בלידים רלוונטיים.

Zumper - נוסדה ב-2012 וגייסה עד היום 143 מיליון דולר. החברה מאפשרת לבעלי נכסים להשכרה לפשט את תהליך ההשכרה על ידי עזרה בתמחור הנכס לפי מגוון פרמטרים, פרסום והפצה במגוון אתרים רלוונטיים, סינון השוכרים הפוטנציאליים ואף ביצוע התשלום בצורה מאובטחת ודיגיטלית.

HomeSpotter - החברה, אשר הוקמה ב-2009, מבוססת מובייל ומאפשרת לפרסם נכסי נדל"ן על גבי מפה דינמית שבה ניתן לערוך סינון לפי מיקום והעדפות. כמו כן, ניתן לפתוח את מצלמת הסלולר ועל ידי מציאות רבודה (AR) לאתר נכסים למכירה ובתים פתוחים באזור נתון.

CoStar - מדובר בקבוצת חברות, אשר דיווחה על יותר מ-16 מיליון מבקרים באתריה בשנה האחרונה. החברה מספקת בין השאר מידע על כל נכס ונכס מבפנים ומבחוץ, לרבות נתונים דמוגרפיים של הסביבה, ניתוחים של רמות תפוסה ושכירות, ואף דו"ח מפורט של נתוני השוכרים וחוזי השכירות שלהם. כמו כן, ניתן לבצע השוואה בין נכסים שונים ולקבל פרטים מלאים של בעלי הנכסים והברוקרים הרלוונטיים לנכסים אלו.

הכותבת עובדת עם חברות נדל"ן על אסטרטגיות מבוססות חדשנות ומרצה בתחום. מנטורית בחממת ה-Proptech של המכללה למנהל, בטכניון ובמרכז הבינתחומי הרצליה