רוחאני: איראן עומדת בפני השנה הקשה ביותר שלה בגלל קורונה וטראמפ

"זו השנה הקשה ביותר בגלל הלחץ הכלכלי של האויב והמגפה", אמר רוחאני בנאום בטלוויזיה • רוחאני הודיע כי החל מיום ראשון הבא עטיית מסכה תהפוך לחובה למשך שבועיים בחלק מהמקומות הציבוריים שמוגדרים כ"אזורים אדומים" • זאת לאחר שכללי הריחוק החברתי לא כובדו במדינה

הנשיא רוחאני / צילום: רויטרס
הנשיא רוחאני / צילום: רויטרס

נשיא איראן חסן רוחאני אומר שמדינתו עומדת בפני השנה הקשה ביותר שלה, בגלל שילוב של מגפת הקורונה שהכתבה בעוצמה במדינה והעיצומים האמריקאים שהוטלו על ידי ממשל טראמפ.

"זו השנה הקשה ביותר בגלל הלחץ הכלכלי של האויב והמגפה", אמר רוחאני בנאום בטלוויזיה. "הלחצים הכלכליים שהיו ב־2018 רק גברו, והיום מופעל הלחץ החזק ביותר על ארצנו היקרה".

רוחאני הודיע כי החל מיום ראשון הבא עטיית מסכה תהפוך לחובה למשך שבועיים בחלק מהמקומות הציבוריים שמוגדרים כ"אזורים אדומים". זאת לאחר שכללי הריחוק החברתי לא כובדו במדינה.

איראן סובלת מעליה חדה בהידבקויות הקורונה וממקרי המוות מאז אפריל, כאשר הוחלט במדינה על הסרת מגבלות התנועה ופתיחת העסקים. עד כה מתו במדינה 10,369 איש, כאשר בימים האחרונים נספרים למעלה ממאה מתים מדי יום. בבדיקות שנערכו במדינה, נמצאו 220 אלף איראנים חיוביים לקורונה. משבר הקורונה החמיר את הבעיות הכלכליות, שהחריפו בתורן אחרי שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ נסוג ב־2018 מהסכם הגרעין של איראן והמעצמות הגדולות.