רווח של 84.3 מיליון דולר לדלק קידוחים ברבעון הראשון, גידול של 110%

דלק קידוחים צריכה לפרוע חובות של כ-12 מיליארד שקל עד סוף 2021 • דיווחה על עלייה של 98% בהכנסות ברבעון הראשון

אסדת לוויתן / צילום: אלבטרוס
אסדת לוויתן / צילום: אלבטרוס

השותפות דלק קידוחים, שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, דיווחה השבוע כי הכנסותיה ברבעון הראשון של השנה הסתכמו בכ-187 מיליון דולר, עלייה של 98% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. זאת, על רקע תחילת ההפקה ממאגר הגז הטבעי לוויתן (שתרם כ-120 מיליון דולר להכנסות השותפות), שבו מחזיקה דלק קידוחים 45.3% מהזכויות, לצד החזקה של 22% במאגר תמר.

מכירות הגז הטבעי הסתכמו במהלך הרבעון בכ-3.6 מיליארד מטר מעוקב (BCM), עלייה של 33% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה הציגה דלק קידוחים  רווח של 84.3 מיליון דולר ברבעון, גידול של 110% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

למרות התוצאות המרשימות, ניצבת דלק קידוחים בפני מצב פיננסי מאתגר, והיא צריכה לפרוע חובות בהיקף של כ-9 מיליארד שקל בשנה הקרובה. הקשיים הללו לא נעלמו מעיניהם של המשקיעים ביחידת ההשתתפות של דלק קידוחים, שהשלימה צניחה של 70% מתחילת השנה, ושווייה בבורסה הצטמק לכ-3 מיליארד שקל.

לשותפות הגז התחייבויות פיננסיות בהיקף של כ-3.4 מיליארד דולר (כ-12 מיליארד שקל), שאותן עליה לפרוע עד סוף שנת 2021. בשותפות מציינים כי היא מתכננת לבצע בקרוב מימון מחדש של הלוואות למימון פרויקט לוויתן בהיקף של כ-2 מיליארד דולר, באמצעות הנפקת אג"ח או באמצעות מימון בנקאי.

בשותפות מציינים, כי על רקע מגפת הקורונה והצניחה במחירי הנפט והגז הטבעי בעולם, בוצעו בחודשים האחרונים תוכניות התייעלות בתקציבי התפעול של מאגרי לוויתן, תמר ואפרודיטה בקפריסין, שצפויים להביא לחיסכון שנתי של כ-131 מיליון דולר בהוצאות (חלקה של דלק קידוחים יעמוד על כ-41 מיליון דולר).

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים, ציין עם פרסום הדוחות כי "לאור משבר הקורונה אישרנו ביחד עם שותפותינו תוכניות התייעלות פרויקטאליות. בימים אלו אנו פועלים למימון מחדש של החוב בלוויתן, וקיבלנו דירוג ראשוני לחוב המאפשר לנו להתקדם במקביל בשני המסלולים הנבחנים - גיוס חוב ומימון בנקאי - על מנת לבצע אופטימיזציה של המבנה הפיננסי. אין לי ספק שכשם שעמדנו בכל היעדים שהצבנו לעצמנו מאז מתווה הגז, כך נשלים בזמן הקרוב את הליך המימון מחדש".