בעלת מניות מאיימת לתבוע את הראל ויזל ודירקטורים בפוקס בגין חלוקת הדיבידנד

לייטקום דורשת שפוקס תודיע באופן מיידי על ביטול חלוקת דיבידנד בהיקף 49 מיליון שקל • לטענת בעלת המניות, בעקבות ההחלטה, ויתרה קבוצת פוקס על מענק של 13-18 מיליון שקל מאת המדינה, וכן "נגרם נזק תדמיתי חמור" • פוקס: "ההחלטה על התקבלה לאחר בחינה מעמיקה"

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס  / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס / צילום: דימה טליאנסקי

לייטקום, בעלת מניות בפוקס, מאיימת בתביעה נגזרת אם קבוצת קמעונאות האופנה פוקס לא תבטל את הדיבידנד שהכריזה עליו בהיקף של 49.1 מיליון שקל. במכתב ששלחה בעלת המניות לפוקס היא דורשת ביטול מיידי של חלוקת הדיבדנד, אחרת, תגיש תביעה נגזרת נגד הראל ויזל, המנכ"ל ובעל השליטה בפוקס, ונגד דירקטורים אחרים שלקחו עמו חלק בקבלת ההחלטה, וזאת בגין מה שהיא מכנה "נזקים שנגרמו לחברה". פוקס מפרטת כי בשלב זה היא בוחנת ביחד עם יועציה המשפטיים את הטענות במכתב.

לטענת בעלת המניות, בעקבות ההחלטה על הדיבידנד, ויתרה קבוצת פוקס על מענק של 13-18 מיליון שקל מהמדינה, וכן "נגרם נזק תדמיתי חמור" לחברה. בנוסף נטען כי בעת הזו בה קיים חשש כי מגפת הקורונה תתעצם ועלול להיגרם נזק כלכלי משמעותי לחברה, לא היה מקום לבצע חלוקת דיבידנד.

כך, מהמכתב ששלחה לייטקום לפוקס עולה כי היא דורשת מדירקטוריון פוקס להודיע "עוד היום ביטול הדיבידנד", או, להגיש תביעה "כנגד הנתבע וכנגד יתר הדירקטורים שתמכו במהלך או נמנעו בסך שלא יפחת מ-65 מיליון שקל".

בתגובה למכתב, פוקס  מציינת היום בדיווח שמסרה לבורסה כי ההחלטה על חלוקת דיבידנד בגין רווחי שנת 2019, "התקבלה לאחר בחינה מעמיקה בדבר עמידת החברה במבחני החלוקה ולרבות בהתחשב בהשלכות הקורונה, ונעשתה באופן שתואם את מדיניות חלוקת דיבידנדים אותה אמצה החברה, ולטובת החברה וכלל בעלי מניותיה". עוד מציינת פוקס כי גם ההחלטה לוותר על המענק התקבלה אף היא לאחר דיון ובחינת השיקולים הרלוונטיים, ולטובת החברה וכלל בעלי מניותיה.

זו אינה הפעם הראשונה שלייטקום מאיימת בהגשת תביעה נגזרת נגד חברה שבה היא בעלת מניות: זה קרה בעבר נגד חברת נכסים ובנין בגין עסקת מכירת ישפרו למגה אור, וזה קרה מוקדם יותר החודש גם עם בנק הפועלים. לייטקום אינה בעלת עניין בפוקס שכן היא מחזיקה פחות מ-5% ממניות החברה.