ישראכרט מעבה ומגוונת את מקורות המימון שלה: הבטיחה לאחרונה אשראי בנקאי בהיקף 1.6 מיליארד שקל

מבחינת ישראכרט האשראי האמור ישמש אותה לטובת "כל מנועי הצמיחה", בהם אשראי צרכני, שהוא היה ועודו מנוע צמיחה משמעותי, גם בעיצומו של משבר הקורונה • מסגרות האשראי הינן בריבית משתנה הצמודה לפריים פלוס 0.35%-1.2%

בית ישראכרט, תל אביב / צילום: איל יצהר
בית ישראכרט, תל אביב / צילום: איל יצהר

חברת כרטיסי האשראי ישראכרט , שבמרץ השנה השלימה סופית את ההיפרדות מבנק הפועלים בה החלה אשתקד, מדווחת על חתימת הסכמים לקבלת מסגרות אשראי חדשות בהיקף משמעותי של עד כ-1.4 מיליארד שקל, לצד הלוואה בנקאית בסך של כ-150 מיליון שקל, כך ש"במהלך החודשים האחרונים חתמה החברה על הסכמי אשראי, לרבות חידושן, בהיקף כולל של כ-2.6 מיליארד שקל", כדברי הודעת החברה שנסחרת כיום לפי שווי חברה של כ-1.58 מיליארד שקל.

בישראכרט מפרטים היום כי מסגרות האשראי כאמור, בסכום של עד 1.1 מיליארד שקל, הינן בריבית משתנה הצמודה לפריים פלוס 0.35%-1.2%, ושהן ניתנות לניצול תוך שנה "ומיועדות למימון הפעילות השוטפת של החברה". בנוסף, הודיעה החברה כי ההלוואה בהיקף 150 מיליון שקל כאמור ומאותו בנק היא למשך 3 שנים בריבית משתנה הצמודה לפריים פלוס 0.6%-1.6%. לצד זאת הודיעה ישראכרט על הגדלת קו אשראי בהיקף של 300 מיליון שקל מבנק אחר, בריבית משתנה הצמודה לפריים פלוס 0.35%-1.2%.

לאחרונה, בסוף מאי השנה, חתמה ישראכרט על חידוש מסגרת אשראי מובטחת בסך של כ-700 מיליון שקל למשך שנה נוספת וללא שינוי בתנאי המסגרת. את המהלך מוביל בישראכרט ערן וקנין, סמנכ"ל הכספים של החברה, שמסר היום כי ההסכמים האמורים שביצעה החברה בחודשים האחרונים "משפרים את הנזילות הפיננסית ומרחיבים את מקורות המימון של החברה".

ככל הידוע ההסכמים החדשים נחתמו עם מזרחי טפחות ועם לאומי, וזאת בהמשך להסכמי מימון אחרים שנחתמו כבר עם הפועלים ועם הבינלאומי. מבחינת ישראכרט מדובר בהשלמה של פעולה שלקחה כחצי שנה לגיוון מקורות המימון של החברה, שנדרשה בעקבות הפרידה מבנק הפועלים. בטווח הקצר זה ייצר עוד עלות של הוצאות מימון, אך בישראכרט מאמיני כי בטווח הארוך הגיוון הזה ישפר את המיצוב של החברה ויאפשר לה לשפר גם הוצאות המימון.

מבחינת ישראכרט האשראי האמור ישמש אותה לטובת "כל מנועי הצמיחה", בהם אשראי צרכני, שהוא היה ועודו מנוע צמיחה משמעותי, גם בעיצומו של משבר הקורונה. נכון לסוף הרבעון הראשון השנה יש לישראכרט תיק אשראי צרכני בהיקף של כמעט 4.3 מיליארד שקל. נכון לסוף הרבעון השנה שיעור הריבית השנתית הממוצעת על יתרת תיק האשראי לאנשים פרטיים עמדה על 9.2%.

בנוסף, ישראכרט, שהיא חברת כרטיסי האשראי הכי גדולה בשוק, שמה דגש על מתן אשראי עסקי לבתי עסק, שנכון לסוף הרבעון הראשון עמד יתרתו על כ-1.2 מיליארד שקל.