הסכמים מסחריים למכירת קנאביס לחברות שיח וטוגדר

שיח חתמה על 6 הסכמים עם בתי מרקחת שצפויים להערכתה להניב לה הכנסות של 62 מיליון שקל •  הסכם מסגרת לטוגדר עם תאגיד קנדי למכירת קנאביס מן החווה שלה באוגנדה

שיח קנאביס / צילום: שאטרסטוק
שיח קנאביס / צילום: שאטרסטוק

בעוד חברות הקנאביס ממתינות לפתיחת השוק ליצוא בעתיד לא ברור כלשהו, הן ממשיכות לבנות את השוק בישראל. אחרי ההתגברות של השוק על המעבר לתקנות החדשות ועל המחסור בחומר גלם במהלך 2019, הרי שב-2020 החברות הפועלות כבר, בשוק מבצרות את מעמדן בו. הן מכינות את עצמן לקראת כניסה של מתחרות נוספות עד סוף השנה הנוכחית ובתחילת השנה הבאה.

היום הודיעה מגדלת הקנאביס שיח שריד, אחת החברות הגדולות בשוק הישראלי ובין הראשונות שעברו לאסדרה החדשה, על חתימת שישה הסכמים בלתי קשורים ולא בלעדיים, עם בתי מרקחת. ההסכמים הם לתקופות של בין 18-36 חודשים. שיח מעריכה כי הכנסתה מן ההסכמים הללו לבדם תגיע במהלך כלל תקופות ההסכם ל-62.5 שקל. ב-2019 רשמה החברה הכנסות של 29 מיליון שקל, ורווח מתואם של 8 מיליון שקל, בניכוי הוצאות הקשורות לרישום למסחר והוצאות מימוניות נוספות.

מניית שיח מדיקל  עלתה היום בכ-2% והחברה נסחרת לפי שווי של 224 מיליון שקל.

במקביל ממשיכות החברות הישראליות להיערך גם לפעילות בחו"ל, תוך ניסיון לעקוף את הגבלת היצוא. חברת הקנאביס טוגדר, חברה חדשה יחסית בשוק אשר עדיין לא משווקת מוצריה באופן מסחרי בישראל, הודיעה על חתימת הסכם מסגרת עם תאגיד קנדי, למכירת קנאביס מן החווה שלה באוגנדה.

טוגדר היא מחלוצות שוק הקנאביס האוגנדי, ובעבר עלו השאלות האמנם תוכל להגיע לשלב הגידול המסחרי במדינה ואם גורמים מחוץ לאוגנדה ירכשו סחורה ממדינה זו. בינתיים הגיע משלוח של קנאביס מאוגנדה גם לשוק הישראלי, וכן נחתם הסכם המסגרת הקנדי. על פי ההסכם, טוגדר תמכור לחברה הקנדית ששמה לא נמסר, קנאביס בסכום של 9.72 מיליון דולר במשך שנתיים.

מחיר גרם קנאביס בעסקה הוא 2.7 דולר, כלומר 94 שקלים ל-10 גרם, הנמכרים בישראל במחיר של בין 200-300 שקל, אולם מחיר זה כולל את עלות העיבוד והאריזה, ההפצה, השיווק, ועמלת בית המרקחת, כך שנראה כי העסקה של טוגדר עם קנדה משתלמת קצת יותר.

מניית טוגדר  עלתה היום בכ-3% והחברה נסחרת לפי שווי של כ-155 מיליון שקל.