הסאגה בצמרת כלל: דני נוה מבקש להקדים את פרישתו מתפקיד היו״ר

יו"ר כלל ביטוח, שרצה להדיח את המנכ"ל יורם נוה וכבר הודיע כי לא יבקש להאריך את כהונתו כך שיפרוש בסוף השנה, מבקש לפרוש עתה באופן מיידי • מקדים את פרישתו בגלל ש"אינני יכול להמשיך ולשאת באחריות"

יורם נוה ודני נוה / צילום: כדיה לוי ושלומי יוסף, גלובס
יורם נוה ודני נוה / צילום: כדיה לוי ושלומי יוסף, גלובס

לאחר שדירקטוריון כלל ביטוח לא קיבל את רצונו של יו"ר החברה דני נוה לדון בסוגיית המשך כהונתו של המנכ"ל יורם נוה, כשקבע כי הנושא לא יידון במהלך 2020, מודיע הערב היו"ר על רצונו ל לפרוש מהחברה באופן מיידי. בכך מגיע לשיאו העימות בין היו"ר והמנכ"ל, שנולד מיוזמת היו"ר להדיח את המנכ"ל שקרתה בתחילת מאי השנה, ושהתהפכה עליו. ההכרעה בעניין קיצור תקופת ההודעה המוקדמת של היו"ר היא של הדירקטוריון, שכנראה יאשר זאת וייבחר ביו"ר אחר, גם אם זמני. מטעם הדירקטוריונים בכלל ביטוח נמסר הערב כי הם "יתכנסו בהקדם" לדון בנושא.

הערב כתב היו"ר דני נוה לדירקטוריון כלל חברה לביטוח ודירקטוריון החברה האם הציבורית כלל החזקות, כי "ב-14 ביוני הודעתי כי תוצאותיה העסקיות של כלל ביטוח, מחייבות את החלפת המנכ"ל, כדי להשיג תפנית עסקית משמעותית כבר בשנת 2021. מאחר וזה נמנע ממני, הודעתי שאין בכוונתי להציג את מועמדותי לכהונה נוספת באסיפות הקרובות. כעת לאור החלטת דירקטוריון כלל חברה לביטוח שלא לדון בכך בשנת 2020, אינני יכול להמשיך ולשאת באחריות לתוצאות הנובעות מכך".

לכן, ממשיך ואומר דני נוה, "אני פונה בזאת לדירקטוריון כלל חברה לביטוח ולדירקטוריון כלל החזקות עסקי ביטוח, בהתאם להוראות ההסכם ביננו לעניין תנאי הפסקת כהונה, המקנות לחברות את הסמכות להביא לסיום ההתקשרות במהלך תקופת ההודעה המוקדמת, כולה או חלקה, לסיים לאלתר את ההתקשרות ביננו בעניין כהונתי כיו״ר דירקטוריון בשתי החברות. ככל שתפעילו סמכותכם כאמור, הריני להודיע כי אין בכוונתי להמשיך ולכהן כדירקטור בשתי החברות".

בתחילת מאי האחרון כלל ביטוח נקלעה לסערה אדירה. זו החלה עם כוונת היו"ר להדיח את המנכ"ל, שהובילה את המנכ"ל לכתוב מכתב חריג - בו האשים את היו"ר ובעלי מניות בחברה בהאשמות חריפות, שלא אוששו על ידי צוות הבודק החיצוני שבראשות דנציגר, שלפיהן פעל בנושא מטעם בעלי המניות אייל לפידות,קבוצת ארקין ואלרוב שבשליטת אלפרד אקירוב. צוות הבדיקה מונה לבחינת השתלשלות הדברים בעידוד הרגולטור האחראי הממונה על רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת, שנראה כי לא רצה בהדחת המנכ"ל עתה. כאמור, יו"ר הקבוצה כבר הודיע שלא יאריך את כהונתו מעבר לשנה הנוכחית, במה שנתפס כהודעת פרישה, בעוד שדירקטוריון כלל חברה לביטוח קבע כי המנכ"ל יוותר בתפקידו כשלא יוחל דיון בהחלפתו לכל הפחות עד תחילת 2021.