הפועלים נערך לתביעות נגזרות בשל חלקו בפרשת השוחד בפיפ"א ומרחיב את המנדט של דנציגר

השופט בדימוס יורם דנציגר מוביל ועדת בדיקה לבחינת מעורבות הבנק ובכיריו בפרשת הסיוע להעלמת מסים בארה"ב • המנדט של ועדת הבדיקה הורחב גם למעורבות הבנק בפרשת השוחד בפיפ"א בגינה שולם לאמריקאים קנס של 30 מיליון דולר

יורם דנציגר / צילום: איל יצהר
יורם דנציגר / צילום: איל יצהר

בבנק הפועלים  נערכים לתביעות נגזרות שיגיעו גם ביחס למעורבות בפרשת הסיוע לשוחד בפיפ"א, ומודיעים היום על הרחבת המנדט שניתן לבודק החיצוני השופט בדימוס פרופ' יורם דנציגר, שעד כה נדרש לבחון "רק" את מעורבות הבנק בפרשת הסיוע להעלמות מסים של לקוחותיו האמריקאים, כך שיבחן גם את מעורבות הבנק בפרשת פיפ"א.

בסוף חודש אפריל השנה הגיע בנק הפועלים, שבניהול דב קוטלר, להסכמות עם גורמי הממשל בארה"ב ביחס לשתי פרשות בעייתיות בהן היה מעורב תחת הנהלות קודמות, במחיר תשלום קנסות ופיצויים בגובה מצבר של 904 מיליון דולר. במסגרת זו הבנק שילם הבנק קנסות בהיקף 874.3 מיליון דולר על מנת לסיים את פרשת הסיוע להעלמות המס, כשהיתרה, 30 מיליון דולר, בגין החלק בפרשת השוחד בפיפ"א שהובילה להדחה של בכירים בארגון הבינלאומי.

על פי הודעת הבנק מהיום, הוועדה בלתי תלויה בראשות דנציגר בקשר עם חקירת התנהלות הבנק ובכירים בו בעניין פרשת הסיוע להעלמות המס בארה"ב, תערוך בדיקה גם "בנוגע לפרשת פיפ"א". כך על פי החלטת דירקטוריון הבנק, שבראשו עומד מהימים האחרונים ראובן קרופיק.

"לפיכך", אומרים בבנק ביחס להרחבת המנדט של הוועדה הבלתי תלויה, "הוועדה תבחן גם את דרכי הפעולה האפשריות של הבנק למיצוי זכויותיו בפרשת פיפ"א, לרבות בראי ההליך לגילוי מסמכים לפני הגשת תביעה נגזרת. במסגרת זו תבחן הועדה, בין היתר, אם טובת הבנק מצדיקה נקיטת הליכים או צעדים אחרים כלפי כל צד שלישי ו/או הגעה להסדרים אחרים".

עוד ממשיכים ומציינים בבנק כי "כמו כן, תבדוק הוועדה את התהליכים הניהוליים ותהליכי הבקרה, שאפשרו את המעשים נשוא פרשת פיפ"א, תוך התייחסות להיבטי ממשל תאגידי והתנהלות ההנהלה הבכירה והדירקטוריון".