לאחר אקזיט של רבע מיליארד דולר במלאנוקס: איל וולדמן מצטרף לדירקטוריון צ'ק פוינט

צ'ק פוינט תקצה השנה למנכ"ל גיל שויד אופציות בשווי 12.1 מיליון דולר - פחות מבהקצאות קודמות • עלות שכרו אשתקד עמדה על 40 מיליון דולר, והוא מחזיק מניות מניות החברה בשווי של כ-3.2 מיליארד דולר

איל ולדמן/ צילום: באדיבות מלאנוקס
איל ולדמן/ צילום: באדיבות מלאנוקס

לקראת פרישתו הצפויה של מריוס נכט מדירקטוריון חברת צ'ק פוינט, בחברה מבקשים למנות דירקטור חדש - איל וולדמן, מייסד חברת הטכנולוגיה מלאנוקס ומי שניהל אותה עד למכירתה לאנבידיה לאחרונה, תמורת למעלה מ-7 מיליארד דולר. כך עולה מהזימון שפרסמה צ'ק פוינט לאסיפת בעלי המניות השנתית שלה.

נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, הודיע לפני כמה שבועות שבכוונתו לפרוש ושלא יעמיד את עצמו לבחירה מחודשת לדירקטוריון. נכט כיהן גם כיו"ר הדירקטוריון, ובתפקיד היו"ר הוא יוחלף על-ידי ג'רי אונגרמן, סגן היו"ר ולשעבר נשיא צ'ק פוינט.

עבור וולדמן, שבמכירת מלאנוקס קיבל כרבע מיליארד דולר - 238 מיליון דולר על המניות שהחזיק (כ-3.5% ממלאנוקס) ומצנח זהב של עד 31.6 מיליון דולר - זהו תפקיד ראשון מאז מכירת החברה, המפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה. בזימון לאסיפה נכתב כי וולדמן כיהן כמנכ"ל ודירקטור במלאנוקס בשנים 1999-2020 (כולל תפקיד היו"ר בחלק מהשנים) וכן כיהן בעבר כדירקטור במספר חברות פרטיות.

בעלי המניות יתבקשו להצביע גם על בחירה מחודשת בדירקטורים גיל שויד - מנכ"ל צ'ק פוינט ואחד ממייסדיה - וכן אונגרמן, דן פרופר, ד"ר טל שביט ושי וייס. כמו כן יעמדו לבחירה מחודשת שני דירקטורים חיצוניים, אירווין פדרמן וריי רותרוק. פדרמן, המכהן בדירקטוריון צ'ק פוינט מ-1995, כיהן לצד וולדמן גם בדירקטוריון מלאנוקס, שם היה היו"ר עד למכירת החברה לאנבידיה.

"הדבר הנכון - הקצאה הונית גבוהה יותר לשאר העובדים"

במקביל תעלה להצבעה הצעת החברה בנוגע לתגמול לשויד כמנכ"ל. לאורך השנים האחרונות התגמולים הללו מגיעים כמעט רק מהקצאת מניות נדיבה, משום ששכר הבסיס של שויד נקבע לבקשתו על שכר מינימום.

בחברה מבקשים להקצות לו 500 אלף אופציות שיבשילו במספר מנות לאורך 4 שנים. לפי מודל בלק-שולס שווי ההקצאה הוא 12.1 מיליון דולר, בהתבסס על המחיר הנוכחי של המניה. ההקצאה המתוכננת היא של מספר קטן יותר של אופציות לעומת אלו שהוקצו לשויד בשנים האחרונות: ב-2011-2015 הוא קיבל מדי שנה 1.6 מיליון אופציות, וב-2016-2019 הסכום הופחת ל-1.3 מיליון אופציות.

בחברה הסבירו את ההקצאה המוקטנ ת השנה בכך ש"תגמול הוני הוא דבר שמשתנה מעת לעת, ובעת הזו הדבר הנכון לדעתנו הוא לאפשר הקצאה הונית גבוהה יותר לשאר עובדי החברה. חשוב להדגיש שבכל תקופת הקורונה צ'ק פוינט המשיכה לגייס, לא פיטרה או הוציאה לחל״ת עובדים, והמשיכה כרגיל עם עדכוני השכר והבונוסים לעובדים בישראל ובעולם".

בזימון נכתב כי בדירקטוריון צ'ק פוינט נבחנו ההצעה לה קצאת האופציות מספר גורמים, וביניהם תפקידו הייחודי ומנהיגותו של שויד בתעשיית אבטחת הסייבר ב-25 השנים האחרונות, הצלחתו לאורך זמן בשימור צוות הנהלה יציב, וכן שההקצאה הנוכחית מציבה את שויד מתחת לאחוזון ה-75% בהשוואה למנכ"לים אחרים בחברות דומות.

עלות שכרו של שויד ב-2019 הייתה 40 מיליון דולר, לעומת 35.8 מיליון דולר ב-2018 וכ-37 מיליון דולר ב-2017. שויד מחזיק ב-20.8% מהון המניות של צ'ק פוינט, בשווי נוכחי של כ-3.2 מיליארד דולר. צ'ק פוינט נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-15.4 מיליארד דולר, לאחר שעל רקע משבר הקורונה מנייתה רשמה תשואה שלילית של כ-3.2% במחצית הראשונה של השנה.

אסיפת בעלי המניות צפויה להתכנס ב-3 באוגוסט במשרדי צ'ק פוינט בתל אביב, ובחברה מתכננים בשלב זה לקיים אותה כרגיל, אך מציינים כי בשל מגפת הקורונה ייתכן שהחברה תיאלץ לקיים אסיפה וירטואלית בסופו של דבר. 

גילוי מלא: מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון, מבעלות השליטה ב"גלובס". השניים מצויים במחלוקת אישית וכלכלית.