היו"ר שביקש להדיח את מנכ"ל כלל ביטוח - מבקש כעת להקדים את עזיבתו שלו

יו"ר כלל ביטוח דני נוה עוזב את החברה לאחר 7 שנים ושכר מצטבר של כ-21 מיליון שקל

דני נוה,/ צילום: שלומי יוסף
דני נוה,/ צילום: שלומי יוסף

לאחר שדירקטוריון כלל ביטוח לא קיבל את רצונו של יו"ר החברה, דני נוה, לדון בסוגיית המשך כהונתו של המנכ"ל, יורם נוה, וקבע כי הנושא לא יידון במהלך 2020, הודיע היו"ר על רצונו לפרוש מהחברה בהקדם האפשרי, כשהוא מבקש להגיע להבנות עם דירקטוריון הקבוצה על תקופת ההודעה המוקדמת שלו.

בכך מגיע לשיאו העימות בין היו"ר לבין המנכ"ל בקבוצת הביטוח הראשונה שאין בה גרעין שליטה - עימות שנולד מיוזמת היו"ר להדיח את המנכ"ל, שעלתה בתחילת מאי השנה, ושהתהפכה עליו. ההכרעה בעניין קיצור תקופת ההודעה המוקדמת של היו"ר היא של הדירקטוריון, שכנראה יאשר זאת ויבחר ביו"ר אחר, גם אם זמני.

לפיכך, קרב היום שבו דני נוה יעזוב את כלל ביטוח בטונים צורמים, לאחר קצת יותר מ-7 שנים בתפקיד, שבמהלכן קיבל שכר ותגמולים בעלות כוללת של כ-21 מיליון שקל. היו"ר מונה לתפקידו במאי 2013, עוד כשהחברה היתה בשליטת קונצרן אי.די.בי ,כשזה הובל על ידי נוחי דנקנר ושותפיו.

אתמול (יום ג') בערב כתב היו"ר נוה לדירקטוריון כלל חברה לביטוח ודירקטוריון החברה האם הציבורית כלל החזקות: "ב-14 ביוני הודעתי כי תוצאותיה העסקיות של כלל ביטוח מחייבות את החלפת המנכ"ל, כדי להשיג תפנית עסקית משמעותית כבר בשנת 2021. מאחר וזה נמנע ממני, הודעתי שאין בכוונתי להציג את מועמדותי לכהונה נוספת באסיפות הקרובות. כעת, לאור החלטת דירקטוריון כלל חברה לביטוח שלא לדון בכך בשנת 2020, אינני יכול להמשיך ולשאת באחריות לתוצאות הנובעות מכך".

לכן, מוסיף נוה, "אני פונה בזאת לדירקטוריון כלל חברה לביטוח ולדירקטוריון כלל החזקות עסקי ביטוח" כדי "לסיים לאלתר את ההתקשרות בינינו בעניין כהונתי כיו"ר דירקטוריון בשתי החברות", ומדגיש כי "אין בכוונתי להמשיך ולכהן כדירקטור בשתי החברות".

הבקשה של היו"ר מהדירקטוריון להגיע להסכמות בנוגע לתקופת ההודעה המוקדמת שלו, כך שיוכל לעזוב את החברה בהקדם, באה ימים אחדים לאחר שדירקטוריון כלל חברה לביטוח יצא נגד התנהלותו בהודעות קודמות, כשבין השאר, סירב לבקשתו לערוך דיון ביחס לתפקוד המנכ"ל, יורם נוה, ואף מסר כי הוא "אימץ את מסקנת הבודק שלפיה נפל פגם בהתנהלות יו"ר הדירקטוריון", תוך שהדירקטוריון "מצר על הצעתו של היו"ר למנכ"ל להגיע להסכמה על מועד סיום כהונה מיוזמתו, בלי שהוחלט על כך על ידי מליאת הדירקטוריון", ושהוא "סבור שבפעולת היו"ר נפגעה מערכת היחסים התקינה בין יו"ר למליאת הדירקטוריון וביחס לדרך קבלת החלטות ראויה בחברה".

לאחר אמירות חריפות אלה מצד הדירקטוריון של כלל ביטוח, הוא הגיב אתמול להודעת היו"ר בדברים הפוכים. מטעם הדירקטוריונים נמסר כי הם "מצרים על צעדו זה של היו"ר מר דני נוה ומביעים הערכה רבה על שירותיו ותרומתו לחברה", תוך שהובהר כי "הדירקטוריונים יתכנסו בהקדם לדון בנושא (פנייתו מאמש של היו"ר; ר"ש)".

הדירקטוריון השאיר את המנכ"ל בתפקידו

בתחילת מאי נקלעה כלל ביטוח לסערה אדירה. זו התחילה עם כוונת היו"ר להדיח את המנכ"ל, שהובילה את המנכ"ל לכתוב מכתב חריג - שבו האשים את היו"ר ובעלי מניות בחברה בהאשמות חריפות, שלא אוששו על ידי צוות הבודק החיצוני שבראשות דנציגר, שלפיהן פעל בנושא מטעם בעלי המניות אייל לפידות, קבוצת ארקין ואלרוב, שנמצאת בשליטת אלפרד אקירוב.

צוות הבדיקה מונה לבחינת השתלשלות הדברים בעידוד הרגולטור האחראי הממונה על רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת, שנראה כי לא רצה בהדחת המנכ"ל כעת. כאמור, יו"ר הקבוצה כבר הודיע שלא יאריך את כהונתו מעבר לשנה הנוכחית, במה שנתפס כהודעת פרישה, בעוד שדירקטוריון כלל חברה לביטוח קבע כי המנכ"ל יישאר בתפקידו, ולא יתחיל דיון בהחלפתו לכל הפחות עד לתחילת 2021.