מיזם חדש של מיקרוסופט: דאטה על שוק העבודה והכשרות חינם

החברה תאפשר גישה למידע על החברות שגייסו הכי הרבה והמקצועות המבוקשים, בהתבסס על הדאטה של לינקדאין

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה / צילום: Associated Press
מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה / צילום: Associated Press

משבר התעסוקה הגדול שנוצר בעקבות מגפת הקורונה הוא גם ההזדמנות של ענקיות הטכנולוגיה להציע את ארסנל המוצרים והשירותים שלהן כדי לסייע לעובדים להסתגל לעולם התעסוקה שהולך ומתהווה. למיקרוסופט תפקיד מרכזי במיוחד בתקופה זו. היא מקדמת את פלטפורמת העבודה המשותפת Teams מבית היוצר שלה, וכמו עמיתותיה, היא פתחה לשימוש חינמי שירותים שבעבר גבתה עליהם תשלום לכלל האוכלוסייה או לסקטורים ספציפיים כמו מערכות החינוך והבריאות.

בעשור שחלף, השלימה מיקרוסופט מהפכה שהפכה אותה לאחת החברות המשמעותיות בדיגיטליזציה של עולם העבודה, ולא רק בזכות שירות הענן שלה אופיס 365, אלא גם בזכות שתי רכישות, שבזמן ביצוען לא היה ברור כיצד מיקרוסופט עומדת לנצל אותן - הרשת החברתית לינקדאין והרשת החברתית-מקצועית למפתחים גיטהאב. 

מיזם חדש שהשיקה החברה עושה שימוש בכל אותם נכסים והדאטה שלהם כדי לסייע לשוק העבודה, הן בצד העובדים והן בצד המעסיקים.

מצב השוק, ללא ישראל

אתר חדש שהושק במסגרת לינקדאין מספק מידע חופשי לציבור ולמקבלי החלטות, בכדי לסייע להם להבין מגמות עכשוויות בשוק העבודה. המערכת באתר מאפשרת לבדוק את מצב השוק ב-25 מדינות. נכון לעכשיו, ישראל אינה בין המדינות הללו, ולא ברור מתי היא תצטרף. בינתיים, אפשר למצוא שם את ארה"ב, בריטניה, גרמניה, שבדיה, איטליה, יפן, סינגפור, אוסטרליה ושבדיה.

המערכת מאפשרת לבדוק, לפי מדינה ותת-אזור, נתונים מדצמבר 2019 על החברות שנהנו מהגידול הרב ביותר במספר הגיוסים (בהתבסס על עדכוני משרה שמשתמשי לינקדאין ביצעו בפרופילים שלהם) ועל המקצועות המבוקשים ביותר.

בארה"ב, למשל, החברה שגייסה הכי הרבה היא אמזון, והחברה ששיעור הגידול בגיוסיה היה הגבוה ביותר היא VMware. התפקידים ה"טרנדיים" ביותר הם מהנדס תוכנה, סוכן נדל"ן ומנהל פרויקטים. בנוסף מציעה המערכת סטטיסטיקה על הכישורים המבוקשים ביותר של עובדים - בעיני המעסיקים. בארה"ב מוצבת במקום הראשון "הוראה", ואחריה, שפת התכנות ג'אווה סקריפט.

המידע מבוסס על הדאטה של לינקדאין, שכולל יותר מ-690 מיליון משתמשים, יותר מ-50 מיליון חברות ויותר מ-11 מיליון משרות פתוחות.

מיקרוסופט העלתה גם אתר ייעודי שסוקר את הטאלנטים בתחום הבינה המלאכותית במדינות האיחוד האירופי. השירותים הללו זמינים באנגלית, צרפתית, גרמנית וספרדית בכתובת: opportunity.linkedin.com.

גישה לקורסים מקוונים

בתחום ההכשרה המקצועית, מיקרוסופט מציעה גישה חופשית לקורסים מקוונים שמקורם בלינקדאין, גיטהאב ו-Microsoft Learn. מיקרוסופט החלה לפתוח בפני מועסקים פוטנציאליים שלל קורסים מקצועיים אונליין שיסייעו להם להכשיר את עצמם למקצועות נדרשים - בחינם או בעלות נמוכה. מתוך כ-16 אלף קורסים בלינקדאין פתחה מיקרוסופט מ-500 קורסי מבואות ללמידה בחינם, לתפקידים ומקצועות כמו ניהול מוצר, עיצוב גרפי, דאטה אנליסט, שירות לקוחות ועוד.

הקורסים חולקו לאשכולות על פי נושא ומטרתם לאפשר לעובד לקבל מושגים ראשוניים על מהות ההכשרה או התפקיד. בהמשך מציעה החברה קורסים חינמיים נוספים לצורך ההכשרה המקצועית עצמה - במסגרת לינקדאין, גיטהאב-לאב ופלטפורמת ההכשרות המקצועיות של מיקרוסופט למוצרים שלה עצמה, שם מוצעים למעלה מאלף קורסים חינמיים נוספים והסמכות בעלות מסובסדת. 

בפוסט שפרסמה החברה בבלוג הרשמי שלה נכתב שהחברה "מתחייבת להעמיד לרשות ממשלות מידע וניתוח נתונים זמינים על מנת להכיר ולהעריך טוב יותר את הצרכים הכלכליים המקומיים". החברה הודיעה עוד כי "תתמוך ביוזמות מקומיות המקדמות הזדמנויות והכשרות מיומנויות הדרושות בכלכלות המשתנות בעת זו".

הודעה נוספת של החברה קושרת בין פלטפורמת העבודה המשותפת Teams לבין האג'נדה של הכשרה מקצועית, והודיעה כי בהמשך השנה, מיקרוסופט עתידה להציג אפליקציית למידה חדשה ב-Teams, שתאפשר למעסיקים לנהל את הכשרות העובדים במסגרת אותה פלטפורמה.