על רקע ההתנגדות הגוברת נתניהו הודיע: אמשיך לדון בהחלת הריבונות

ראש הממשלה נתניהו הודיע היום כי הוא ממשיך בדיונים על החלת הריבונות עם נציגי ממשל נשיא ארה"ב • גנץ ואשכנזי: יש לטפל במשבר הקורונה לפני שעוסקים בנושא החלת הריבונות

בנימין נתניהו / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

היום המיועד, 1 ביולי, שנקבע כתאריך שבו יחל הליך הסיפוח/החלת הריבונות הגיע, אך בממשלת ישראל לא בישרו על מהלך כלשהו. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום כי הוא ממשיך בדיונים עם נציגי ממשל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. ״היום התקיים דיון בנושא עם ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת וצמרת מערכת הביטחון. בימים הקרובים יתקיימו דיונים נוספים", נמסר בהודעה של לשכת ראש הממשלה.

בימים האחרונים גברו הקולות המתנגדים, מתוך ישראל ומחוצה לה. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג׳ונסון פרסם מאמר בעברית בעיתון ידיעות אחרונות. לדבריו, "עקבתי בעצב אחר ההצעות לסיפוח שטח פלסטיני. בתור ידיד, מעריץ ותומך ארוך שנים של ישראל, אני חושש שההצעות הללו לא ישיגו את מטרתן להבטיח את גבולות ישראל, ואף יהיו מנוגדות לאינטרסים ארוכי הטווח שלה".

לדברי ג'ונסון, "סיפוח יהווה הפרה של החוק הבינלאומי. הוא גם יהיה מתנה לאלה שרוצים לקבע את הסיפורים הישנים על ישראל. אני מקווה מעומק ליבי שהסיפוח לא ייצא לפועל. אם כן, בריטניה לא תכיר בשינויים בקווי 1967, למעט כאלה שיוסכמו בין שני הצדדים".

גורם ישראלי העריך היום שהמאמר של ג'ונסון היה יוזמה של משרד החוץ הבריטי, הנחשב לחלק עוין יותר כלפי ישראל בתוך הממשל הבריטי.

בתוך כך, שר הבטחון בני גנץ התראיין אתמול באתר YNET ואמר להם שיש לטפל במשבר הקורונה לפני שעוסקים בנושא הסיפוח/החלת הריבונות. על דברים דומים חזר היום שר החוץ גבי אשכנזי בראיון בגלי צה״ל.

הנוכחות של כחול לבן בכלי התקשורת בימים האחרונים מגיעה גם על רקע סקרים המראים שהציבור הישראלי עסוק כולו במשבר הכלכלי העמוק ולא מתעניין בנושא הסיפוח /החלת הריבונות.