חדשות 12: רשת מנסה לפתות טלנטים לעבור לחדשות 13 תמורת סכומי עתק

חברת החדשות של "קשת 12" שלחה מכתב ל"לרשת" שבו היא איימה כי אם תמשיך לפנות לטאלנטים שלה היא תפנה לבית המשפט • בין הטלנטים: עמית סגל ודני קושמרו

עמית סגל \ צילום: איל יצהר
עמית סגל \ צילום: איל יצהר

"חדשות 12" מאשימה את "רשת 13" וחברת החדשות שלה כי אנשים מטעמן פעלו כדי לנסות ולגייס בסכומי כסף גבוהים טלנטים שחתומים על חוזים ב"חדשות 12". זאת בעת ש"רשת 13" נאבקה ליישם תוכנית קיצוצים אגרסיבית בחברת החדשות, שכללה בין היתר גם פיטורי עיתונאים וכתבים. מקורבים טוענים כי בין הטלנטים נמנים עמית סגל ודני קושמרו.

מכתב, שנשלח היום מטעם "חדשות 12", מתרה ב"רשת 13" כי אם תמשיך בנסיונותיה למשוך טאלנטים לעבור לשורותיה, תפנה הראשונה לבית המשפט. "'חדשות 12' נדהמה לגלות כי חברת רשת מדיה ו/או חברת החדשות שלה, ו/או מי מטעמן פנו לאחרונה לעובדים המועסקים ב'חדשות 12' והציעו להם סכומי עתק (לחלקם אף תוך הצעה להבטיח את תשלום הסכומים האמורים באמצעות ערבויות של בעלים של ערוץ 13) בניסיון לגרום להם להפר את הסכמי ההעסקה שלהם עם 'חדשות 12' ולעבור להיות מועסקים בערוץ 13".

נבהיר כי המכתב לא מתייחס לניסיונות שנעשו לפני מספר חודשים להעביר ל"חדשות 13" את קרן מרציאנו ועודד בן עמי, אלא הטענות הן לניסיונות חדשים מהתקופה האחרונה. בפגישות עם מרציאנו ובן עמי, בשונה מהפעם, נכח מנכ"ל "חדשות 13" ישראל טוויטו. המהלך, אם קרה, התבצע מעל הראש של מנכ"ל חברת החדשות. 

לאחר הניסיונות לגרום למרציאנו ובן עמי לעבור ל"חדשות 13", "חדשות 12" התריעה בפני "רשת 13" כי גרימה לעובד להפר חוזה העסקה מחייב מהווה עוולה של גרם הפרת חוזה. אך מסתבר כי "חרף ההתרעה האמורה התנהלות פסולה זאת, המנוגדת לדין, שבה ומתרחשת".

"חדשות 12" דורשת מ"רשת" ומכל מי שקשור אליה לחדול באופן מיידי מהניסיונות האמורים ולא היא תנקוט באמצעים חוקיים לאכוף את זכויותיה.

המכתב של "חדשות 12" יוצא יומיים בלבד לאחר שהנהלת "חדשות 13" הגיעה להסכם עם עובדי החברה על יישום תוכנית קיצוצים אגרסיבית, וכבר בשבוע הבא צפויים להיערך שימועים לכ-42 עובדים. סביר להניח שאם המכתב היה מתפרסם ימים ספורים קודם לכן השלמת ההסכם מול העובדים הייתה מסובכת הרבה יותר.

גורמים ב"רשת" מסרו: "מדובר בניסיון פתטי ושיקרי של 'קשת 12' לייצר סכסוך פנימי ב'רשת 13'. אנו תקווה כי עיתונאי 'חדשות 12' עובדים מתוך שליחות ואהבה ולא תחת לחץ ומשטר איימים".

מטעם בעלי המניות של "רשת 13" נמסר: "לא היה ולא נברא".

עמית סגל ודני קושמרו סירבו להגיב. "חדשות 13" סירבו להגיב.