מנצל את הירידה: אייל עופר רכש מניות מזרחי טפחות בכ-55 מיליון שקל

העסקאות בוצעו במחיר ממוצע של 69.21 שקלים למניה • אתמול זינקה מניית מזרחי טפחות ב-10% במחזור גבוה למחיר של 71.15 שקל למניה• גם לאחר הקפיצה אתמול המניה נמוכה ב-22% ממחירה בתחילת השנה

אייל עופר/ צילום רורי לינדסי
אייל עופר/ צילום רורי לינדסי

בעל השליטה בבנק מזרחי טפחות, אייל עופר, רכש אתמול כ-790 אלף מניות הבנק (כ-0.3% ) מההון במהלך המסחר בבורסה. הרכישה בוצעה באמצעות חברת לין אחזקות של עופר. 

העסקאות בוצעו במחיר ממוצע של 69.21 שקל למניה ובסך הכל השקיע עופר כ-55.3 מיליון שקל והגיע להחזקה של כ-22.5% מההון של הבנק. 

אתמול זינקה מניית מזרחי טפחות  ב-10% במחזור גבוה המסחר וננעלה במחיר של 71.15 שקל למניה. כעת מתברר כי הסיבה העיקרית למניה היו הרכישות של עופר. עם זאת, גם לאחר הקפיצה אתמול המניה נמוכה ב-22% ממחירה בתחילת השנה על רקע משבר הקורונה ושוויו של הבנק הצטמק לכ-16.7 מיליארד שקל. 

בנק מזרחי טפחות נחשב לבנק השלישי בגודלו במשק והוא חווה צמיחה אדירה בשנים האחרונות, הן אורגנית והם באמצעות רכישות ומיזוגים.

לפני כחודש בחר  דירקטוריון מזרחי טפחות את משה לארי לכהן כמנכ"ל הבא של הבנק. לארי יחליף את מנכ"ל הבנק היוצא אלדד פרשר, שבתורו החליף כמינוי פנימי גם כן את המנכ"ל שקדם לו, אלי יונס. מדובר במינוי טבעי ומתבקש של מי שנתפס כמועמד "מן המוכן" לכניסה חלקה לתפקיד, ושמכיר את הבנק היטב.