"מצאנו את עצמנו תוך יום ללא חנויות וללא הכנסות"

איילת צרפתי רוזן, מנכ"לית iDigital, על ההתמודדות עם המשבר באמצעות ערוצי מכירה חלופיים, על ההצלחה בשינוי תהליכים בסיסיים בארגון ועל הקשרים החדשים שנוצרו עם קמעונאים נוספים • ויש גם טיפ טעים

איילת צרפתי רוזן / איור: אילן בשור
איילת צרפתי רוזן / איור: אילן בשור

ספרי על אתגר משמעותי שהתמודדת איתו באחרונה. כיצד פעלת?
אין ספק שבתקופה זו, האתגר המשמעותי של כל מנכ"ל היה איך לעבור את משבר הקורונה באופן שיפגע בצורה מינימלית עד כמה שאפשר ביציבות החברה.
מצאנו את עצמנו תוך יום ללא חנויות וללא הכנסות. מה שאיפשר לנו בסופו של דבר לצלוח את התקופה היה שילוב של היערכות מחודשת מהירה ביותר וצוות ניהול מחויב וכישרוני שלקח על עצמו להמשיך לנהל את החברה כמעט ללא עובדים, תוך פיתוח ערוצי מכירה חלופיים שאיפשרו ללקוחות הנאמנים של אידיגיטל להמשיך ולרכוש אצלנו גם ללא החנויות הפיזיות.

העובדה שהצלחנו במהירות מאוד גדולה לשנות תהליכים בסיסיים בארגון ולהתאימם למצב החדש, איפשרה לנו לעבור את התקופה המאתגרת הזו בשלום.

עם מי התייעצת ומה עזר לך להתמודד?
נעזרתי מאוד בעמיתים שלי בעולם הקמעונאות, שהתמודדו כמוני עם אותם קשיים. "הצרה המשותפת" איחדה אותנו ויצרה אפשרות לחשוב יחד על דרכי התמודדות.
בתקופה זו נוצרו לי קשרים חדשים עם מנכ"לים של רשתות שמנהלים תחומים שונים לגמרי משלי, שלפני זה כלל לא הכרתי והפכו למקור לתמיכה והתייעצות.

איך את מסכמת את מה שלמדת מהאתגר והפתרון?
בניהול השוטף, מנכ"ל נדרש לחשיבה ותכנון לטווח רחוק כדי להוביל את החברה להצלחה. התקופה הזו לימדה אותי איך להצליח דווקא מלחשוב לטווח קצר.
במציאות של אי ודאות, לא נכון היה להשקיע אנרגיה וזמן ניהולי בלנסות להיערך נכון קדימה מאחר שה"קדימה" משתנה כל כמה ימים. אף אחד לא באמת יכול היה לחזות את מה שקרה. את כל המשאב הניהולי השקענו בלייצר כל הזמן פתרונות חדשים בארגון כדי להתאים אותם למציאות המשתנה.

האם יש מנהל/ת שמהווה עבורך השראה?
צוות ההנהלה שלי היה המקור להשראה מבחינתי. היכולת של כולם להירתם בזמן קצר לעבודה כל־כך מאומצת ושונה ממה שכל אחד מהם היה רגיל ביומיום, הייתה מדהימה בעיניי.

טיפ מנהלים: פרויקט Chef to table הוא דוגמה מצוינת ליכולת לעשות שינוי מהיר. כשהמסעדות היו סגורות, שפים בכירים הקימו מיזם שמאפשר לשלוח לאנשים את המתכונים כולל הרכיבים שלהם להכנת "מנת השף" בבית.

ברוכים הבאים למדור הניהול החדש של מגזין G. על המדור הזה עמלנו עוד לפני תקופת הקורונה מתוך מחשבה שהמוסף השבועי של "גלובס" יכול וצריך להוות במה עיתונאית רלוונטית לאוצרות של ידע בתחומי הניהול, ומתוך רצון להציג מגמות עדכניות, כלים חדשניים ומקורות השראה למנהלים בדרגים שונים.

ואז הגיעה הקורונה. ומתוך הכאוס התעסוקתי התחדד עוד יותר הצורך לייצר בית שירכז מגמות ניהוליות שונות ויסייע בקבלת החלטות.

המדור שאותו אתם קוראים כעת הוא הסנונית הראשונה, מעין גרסת בטא שתלך ותתרחב עם הזמן. נשמח לתגובות, הארות והצעות: g@globes.co.il