נאוויטס מתקדמת בשיננדואה: עלות הקידוחים הוזלה ב-180 מיליון דולר

השותפות חתמה על הסכם עם חברת Transocean לביצוע קדיחה והשלמה של ארבעת קידוח הפיתוח של הפרויקט, תמורת כ-250 מיליון דולר

 גדעון תדמור / צילום: דניאל קמינסקי
גדעון תדמור / צילום: דניאל קמינסקי

שותפות נאוויטס פטרוליום, המחזיקה 53.1% מהזכויות בתגלית שננדואה במפרץ מקסיקו (המוערכת בכ-31 מיליון חביות נפט), מדווחת הבוקר על ירידה של כ-180 מיליון דולר בעלויות הפיתוח של הפרויקט וחתימה על הסכם עם חברת Transocean לביצוע קדיחה והשלמה של ארבעת קידוח הפיתוח של הפרויקט, תמורת כ-250 מיליון דולר.

בנאוויטס, אותה הקים גדעון תדמור בתחילת 2017, מציינים כי היקף עלות הקידוחים נמוכה בכ-40% מהעלות כפי שהוצגה בדוח המשאבים של חברת NSAI , ואשר עמד על כ-430 מיליון דולר. ירידה זו נובעת כתוצאה מתנאי השוק החדשים וההזדמנויות שנוצרו בעקבות התנודתיות במחירי הנפט.

במסגרת ההסכם, שמהווה אבן דרך משמעותית לקראת קבלת החלטת השקעה סופית (FID) בפרויקט, נקבע כי חברת Transocean תספק שירותים הכוללים בין היתר כ-17 חודשי קדיחה והשלמה לארבעת קידוחי הפיתוח של פרויקט שננדואה באמצעות אוניית קידוח מהחדשות והמתקדמות בעולם, ותשלים אותם בהתאם למתווה הפיתוח המתוכנן בפרויקט. להערכת נאוויטס, תחילת הפקה מסחרית מהפרויקט צפויה בשנת 2024. על פי ההסכם, התחייבות השותפים בתשלום בגין שירותי הקדיחה וההשלמה לאחר ה-FID תהיה בהתאם להתקדמות הפרויקט.

שותפות נאוויטס פטרוליום  מחזיקה כאמור ב-53.1% מהזכויות בפרויקט שננדואה, תגלית נפט מוכחת, בה הושקעו 1.7 מיליארד דולר בקידוחי אקספלורציה ואימות. בנאוויטס מעריכים כי הפרויקט עתיד ליצור לה תזרים מזומנים מהוון של כ-1.1 מיליארד דולר.

נאוויטס גייסה לראשונה בבורסה בקיץ 2017 סכום של כ-530 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ויחידות השתתפות. מאז ביצעה השותפות עוד כמה גיוסים. לצד פרויקט שננדואה, נאוויטס מחזיקה ב-7.5% מהזכויות בפרויקט בקסקין במפרץ מקסיקו, שהחל בהפקה מסחרית של נפט ביוני 2019. 

שותפות נאוויטס פועלת בצפון אמריקה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים שכולל מספר מאגרים שכבר החלו בהפקה מסחרית של נפט, וחלקה בכלל התגליות עומד כ-305 מיליון חביות.

לצד הפעילות במפרץ מקסיקו, נאוויטס פועלת להרחבת הזרוע היבשתית שלה, וכיום היא מחזיקה ב-5 שדות נפט יבשתיים מפיקים בטקסס. בכוונת השותפות לקדם בשדות אלו תכנית פיתוח שכוללת קידוחים אופקיים הצפויים להגביר משמעותית את היקף ההפקה.
בתחום האקספלורציה והקידוחים, נאוויטס מחזיקה ב-30% מהזכויות ב'בלוק 7' במזרח קנדה, באזור ניו-פאונד-לנד. 

יחידת ההשתתפות של נאוויטס רושמת עלייה חדה היום. מתחילת השנה רשמה היחידה ירידה של 45% ושוויה של השותפות בבורסה הצטמק לכ-550 מיליון שקל.