פשרה בין הופשטיין לגל"צ: הוסכם שיקבל בין 70 ל-100 אלף שקל ותביעתו תדחה

בתביעתו משנת 2017 דרש הופשטיין פיצוי בסך למעלה מחצי מיליון שקל בגין התעמרות בעבודה ועוד 85 אלף שקל בגין פיצוי פיטורים שלא כדין • על פי הנוסח שנחתם היום תביעת הופשטיין על כל עילותיה תידחה • הופשטיין יקבל בין 70 ל-100 אלף שקל במסגרת הפשרה

אבנר הופשטיין / צילום: תמר מצפי, גלובס
אבנר הופשטיין / צילום: תמר מצפי, גלובס

בית הדין לעבודה בתל אביב דחה לפני זמן קצר (ה') בהסכמה את תביעתו של ראש דסק התחקירים בגלי צה"ל לשעבר, אבנר הופשטיין, נגד תחנת גלי צה"ל.

בתביעתו משנת 2017 דרש הופשטיין פיצוי בסך למעלה מחצי מיליון שקל בגין התעמרות בעבודה ועוד 85 אלף שקל בגין פיצוי פיטורים שלא כדין. בתביעה העלה אופשטיין טענות קשות וחמורות נגד מפקד גלי צה"ל לשעבר, ירון דקל, אשר לטענתו "העלים עין באופן מתמשך מהטענות על התעמרות ופגיעה בעבודה העיתונאית", טענות שהגיעו גם מצדו של הופשטיין וגם מצד בכירים אחרים בגלי צהל. עוד הוא טוען כי דקל סירב "להיפגש עם הכתבים והעורכים שביקשו לשטוח בפניו את טענותיהם הקשות".

הופשטיין בכתב התביעה העלה טענות קשות נגד ראש מחלקת החדשות לשעבר אבי ברזילי הן מהיבט ההתנהלות העיתונאית והן בנוגע להתנהלות הבינאישית. "במהלך חלק מתקופת תפקידו כראש דסק התחקירים בתחנה סבל התובע מסביבת עבודה עוינת, פגיעה מילולית והצרת צעדיו", נכתב בכתב התביעה.

לטענת הופשטיין, ברזילי "פסל תחקירים ללא נימוק, תוך פגיעה חמורה בשמו הטוב וביחסיו עם מקורותיו; ניסה לחשוף את מקורותיו בנוכחות בכירים אחרים תוך השמעת איומים מפורשים כולל בפיטורים; פגע בתפקודו ובמעמדו המקצועי של התובע ועוד".

שורת עיתונאים הגישו תצהירים התומכים בטענות הקשות של הופשטיין נגד ברזילי ודקל, ובהם גולן יוכפז, נורית קנטי והדס שטייף.

כעת כאמור, החליטו הופשטיין וגלי צה"ל לסגור את הפרשה בפשרה. על פי הנוסח שנחתם היום תביעת הופשטיין על כל עילותיה תידחה. הופשטיין יקבל סכום שנע בין 70 אלף ל-100 אלף שקל שייקבע בהמשך ללא צורך בנימוק על ידי בית הדין. בהחלטה נקבע כי סכום זה איננו בגין הטענות בתביעה שכאמור נדחו, אלא בגין הוצאות משפט, שכר טרחה והפרש פיצויי פיטורים. יודגש עוד כי בנוסח הפשרה נקבע כי אין בפסיקת הסכום כדי להודות בהסכמת איזה מן הצדדים באילו מטענות הצד שכנגד.