מאמינים ששווים יותר: מי סירבו להצעת רכישה ב-150 מיליון דולר

חברת WishTrip סירבה להצעה של קרן אמריקאית לרכישתה, במקום היא מתכננת הנפקה ב-2022 • וגם: עובדי התאגיד מוחים על התחלופה הגבוהה • השיחה

מרכז הפיתוח של ווישטריפ בירושלים / צילום: ינון פוקס
מרכז הפיתוח של ווישטריפ בירושלים / צילום: ינון פוקס

הכל התחיל בנחל עמוד. חברת WishTrip הישראלית קמה ב-2014 על ידי יעקב סלושץ ובצלאל לנציצקי שחולצו במהלך טיול לנחל ומשם נולד רעיון. היום השניים, בני החברה החרדית מירושלים, משמשים כמנכ"לים משותפים בחברה המעסיקה 64 עובדים, ומציעה 270 אלף מפות ניווט למסלולי טיול באתרים בארץ, בפארקים בברזיל, באפריקה, בסינגפור ועוד. שלושה מיליון משתמשים הורידו את האפליקציה החינמית של החברה, המציעה אפליקציית ניווט ותיעוד למסלולי טיול בארץ ובעולם. הנימוק לדחיית ההצעה שהגיעה דווקא בתקופה מאתגרת לעולם התיירות, ובאה מקרן השקעות אמריקאית ששמה לא נחשף, הוא שההצעה נמוכה לאור פוטנציאל החברה.

המסלולים מונגשים ב-16 שפות כתחליף לברושורים מנייר. לאתרים, האפליקציה מספקת נתוני ניהול, סטטיסטיקה ובקרה על המבקרים בזמן נתון - מה שיכול בתקופת הקורונה לנתב את השוהים ולרווח באזורים הצפופים. המוצר מעודד גם תיירות פנים - גם היא רלוונטית יותר כיום בכל המדינות. בווישטריפ סבורים כי שווי החברה צפוי לזנק כשברקע היא צפויה לחתום עם פארקים בארה"ב. מהאתרים/עיריות נגבה מדי חודש סכום הנע בין 2,000 ל-4,000 שקל ובחו"ל, בדולרים. המוצר מוגן בפטנטים והוא מתבסס על נתונים של מטיילים קודמים. הגיוסים של החברה עד כה נעשו ממשקיעים פרטיים ומקרנות מארה"ב. "ההצעה מפתה אבל היא תגדע את העשייה, והפוטנציאל עצום", אומרים בחברה, שמצויה במו"מ עם עיריית ברלין, שרוצה לנווט תיירים גם אל מחוץ הרובעים המתוירים.

חזון החברה הוא לצאת להנפקה בארה"ב ב-2022: "עד אז יהיו לנו 2,000 אתרים שמשלמים לפחות 2,000 דולר בחודש - תעשי את החישוב לבד ותביני למה לא כדאי לנו למכור ב-150 מיליון דולר. ההחלטה", מסבירים בחברה, "התקבלה ברוב קולות אחרי ישיבת זום בין בעלי המניות. הקרן שהציעה לרכוש ביקשה להוביל את סבב הגיוס הבא שצפוי לקראת סוף השנה". המטרה: לגייס 30 מיליון דולר ולהגיע לשווי של 120 מיליון דולר אחרי הכסף "להיות מחוזר על ידי קרנות מובילות בארה"ב זה לא משהו שנלקח כמובן מאליו", מסכמים.

 

חדשות טובות

במכון למדעי החיים ובפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית פותח זן עגבניות חדש, עשיר בנוגד החימצון זיאקסנתין, שעשוי לעכב מחלות ניווניות, בהן AMD שגורמת לעיוורון בקרב מבוגרים.

מצנח הזהב

פול נוור, לשעבר מנכ"ל חברת התרופות פרינג ונשיא חברת התרופות אלרג'ן, יצרנית ומשווקת בוטוקס, מונה לדירקטור בחברת הרפואה האסתטית הלורה, מחממת אלון ונצ'רס של ד"ר שמעון אקהויז. 

גלי וינרב

אראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן JVP  וח"כ לשעבר, מונה ליו"ר חברת הסייבר הישראלית,  ThetaRay, ספקית פתרונות ביג דאטה למניעת פשיעת סייבר פיננסית, המבוססים על בינה מלאכותית.

ד"ר אבי מתן מונה למנכ"ל חברת התרופות AbbVie (אבווי) ישראל. הוא יחליף בתפקיד את רפי בלום שעבר לתפקיד בכיר בהנהלת החברה בשיקגו. מתן כיהן בעברו בתפקידים שונים בחברת נוברטיס, בישראל, פולין ובאוסטרליה.

עובדי התאגיד מוחים על התחלופה הגבוהה

בימים האחרונים מתחוללת סערה בתאגיד השידור הציבורי סביב הכוונה לפטר את אחד העובדים (שמו שמור במערכת) ממחלקת הטכנולוגיה. העובד נחשב לפי חבריו, לאיש עבודה מסור ואהוב במיוחד, והכוונה לפטר אותו בנוסף לאי שביעות כללית של חלק מהעובדים בתאגיד ותחושה שמתרחש גל פיטורים שקט, הציתה מחאה ספונטנית וקמפיין של ממש נגד ההנהלה. השבוע אף הועבר מייל בין העובדים ובו הזמנה וקריאה לחתום על עצומה נגד פיטוריו, כאשר עד עתה הצטרפו לעצומה כ-140 חותמים וחותמות. נוסף על כך, אף יוצרו חולצות ומודעות הנושאות את הכיתוב "150 עוזבים בשנה". 

"הקמפיין", מסביר אחד מהמארגנים, "הוא נגד תופעת התחלופה הגבוהה של העובדים - 150 עוזבים בשנה בתאגיד שמשדר שלוש שנים, מעסיק כ-850 עובדים, זה הרבה הרבה יותר מדי. זה מעיד על חוסר הרצון או היכולת של ההנהלה לשמר עובדים", הוא מסר. מתאגיד השידור נמסר: אין ולא היה גל פיטורים בתאגיד. בתאגיד שומרים על סטנדרטים מקצועיים גבוהים ומפאת שמירה על פרטיות העובדים לא נתייחס לגופו של עובד כזה או אחר".