שר האוצר ישראל כ"ץ יגיש לממשלה הצעה לתקציב חירום נוסף לשנה

כ״ץ דן עם בכירי משרדו במטרה לגבש תוכנית מקיפה לסיוע לכל מגזרי המשק, שכירים ועצמאים, ללא קשר לתקציב המדינה שבינתיים תקוע • תרחיש הייחוס: משבר הקורונה יימשך עד למציאת חיסון למגפה

ישראל כ"ץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
ישראל כ"ץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר האוצר ישראל כ"ץ יגיש לממשלה הצעה לתקציב חירום נוסף למימון תוכנית סיוע לאומית לשנה, כך הודיע הערב דוברו של השר. הגשת ההצעה תיעשה בנפרד מהדיון על תקציב המדינה הבא - שנקלע למבוי סתום לאור המחלוקת בין הליכוד לכחול לבן על תקציב חד-שנתי או דו-שנתי. עד כה אושרו בכנסת בהליך של תיקון חוק יסוד משק המדינה שני תקציבי חירום להתמודדות עם משבר הקורונה, בהיקף כולל של 105 מיליארד שקל.

כ״ץ קיים היום דיון ראשון עם בכירי משרדו במטרה לגבש תוכנית מקיפה לסיוע לכל מגזרי המשק, שכירים ועצמאים, על-פי ההודעה מדובר בתכנית שתהיה בתוקף למשך שנה מהיום, כלומר עד למחצית השנה הבאה והיא תחולק לשני שלבים של חצי שנה כל אחד. תרחיש הייחוס שהגדיר השר הוא כי משבר הקורונה יימשך עד למציאת חיסון למגפה.

כ"ץ אמר כי מאחר ומדובר בפרק זמן ארוך בהרבה מההערכות הקודמות יש להיערך להפעלת המשק בזמן זה, תוך הערכות למתן סיוע מקיף לכל מגזרי המשק שיזדקקו לו שכירים , עצמאיים ובעלי עסקים, כולל ענפים שלא יחזרו לפעילות עד למועד סיום המשבר ותחומים שיוגבלו באופן זמני. השר הנחה לבחון מודלים מהעולם למתן סיוע תוך כדי תעסוקה כדי לאפשר למשק להמשיך בפעילותו תוך כדי קיום המגבלות. שר האוצר עידכן את רה״מ על כוונתו להכין את התוכנית הדו שלבית ולהציגה בפניו במהלך השבוע הבא. כמו כן על כוונתו להביא לממשלה הצעה לתקציב קורונה מיוחד בהיקף המתאים, כדי לממן את עלות התוכנית.