טוגדר | ניתוח

משלימים קציר מסחרי ראשון: איך נראית חממת קנאביס חדשה?

כשנתיים אחרי הכניסה שלה לבורסה, וחצי שנה אחרי שקיבלה אישור לגידול מסחרי בעקבות עמידה בכל התקנות, חברת טוגדר משלימה לקציר מסחרי ראשון והופכת לחממת גידול הקנאביס החדשה הראשונה המשווקת לאחר הרפורמה

כשנתיים אחרי הכניסה שלה לבורסה, וחצי שנה אחרי שקיבלה אישור לגידול מסחרי בעקבות עמידה בכל התקנות, חברת טוגדר מגיעה לקציר מסחרי ראשון. בסוף 2018 עוד נתנה החברה תחזיות אופטימיות להכנסות של עשרות מיליוני שקלים ב-2019 ומאות ב-2020, אולם בסופו של דבר התגלה האתגר של עמידה בתקני היק"ר, יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות, כמורכב הרבה יותר מכפי שחשבה.

כעת הקציר מגיע לסיומו, וטוגדר הופכת להיות חממת גידול הקנאביס החדשה הראשונה שמגיעה לשוק, שאיננה מ"שמונה החלוצות" שפעלו בשוק מ-2008 תחת כללי האסדרה הקודמת. יחד איתה הגיעה בינתיים עוד מצטרפת אחת בלבד, קנאשור אשר מגדלת את מוצריה בחדרים סגורים.

המוצרים שיקצרו היום מגיעים לשוק שנמצא עדיין בעודף ביקוש, אך הולך ומתמלא במוצרי יבוא. התחזיות האופטימיות היו מבוססות על הנחה של שליטה של חברות ישראליות בשוק הישראלי ובשוקי היצוא. אך ככל שהחברת הישראליות התעכבו בהעמדת מוצר התואם את התנאים, וככל שהממשלה ואחר כך המשרדים השונים התעכבו במתן אישור להוציא את הייצוא לפועל, כך הלכה והכווצה ההזדמנות הבינלאומית, עם הולדתם של מתחרים חדשים.

אבל גם מול התחרות הגדלה, הביקוש העולמי למוצרי קנאביס רפואי איכותיים העומדים בתנאים מחמירים, עדיין גבוה ועדיין מהווה הזדמנות. אם חברות קנאביס כמו טוגדר אכן תוכלנה לעמוד לא רק בתקנים הישראלים אלא גם בתקני האיכות הדרושים בשווקים האירופאים, הן תפגושנה שוק אירופאי שעדיין יש בו מחסור, והמחירים בו גבוהים. כעת יש רק לקוות שהסחורה היפה שראינו בקציר, אכן תעמוד בכל התקנים הבינלאומיים, כפי שהיא עומדת כעת בתקנים הישראלים.