צרפת: אחרי הפסד מקרון בבחירות המקומיות, הממשלה התפטרה לבקשת הנשיא

הממשלה הצרפתית, בראשות אדואר פיליפ, שזכה לשבחים רבים על תפקודו במהלך משבר הקורונה, הגישה הבוקר את התפטרותה לארמון האליזה • כעת צפוי מקרון למנות ממשלה שתוביל מדיניות רווחה נדיבה יותר ותאמץ חלק גדול מהרפורמות הירוקות שעלו על שולחן הדיונים הממשלתי בשנים האחרונות

נשיא צרפת עמנואל מקרון. אנשיו לא זכו לאמון הציבור בבחירות המקומיות  / צילום: LUdovic Marin, Associated Press
נשיא צרפת עמנואל מקרון. אנשיו לא זכו לאמון הציבור בבחירות המקומיות / צילום: LUdovic Marin, Associated Press

בעקבות מה שנתפס כתבוסה בבחירות המקומיות שהתקיימו בסוף השבוע האחרון, ממשלת צרפת התפטרה היום (ו') באופן גורף, והנשיא עמנואל מקרון צפוי למנות בקרוב ממשלה חדשה שתוביל מדיניות שונה. הממשלה הצרפתית, בראשות אדואר פיליפ, שזכה לשבחים רבים על תפקודו במהלך משבר הקורונה, הגישה הבוקר (ו') את התפטרותה לארמון האליזה.

כעת צפוי מקרון למנות ממשלה שתוביל מדיניות רווחה נדיבה יותר ותאמץ חלק גדול מהרפורמות הירוקות שעלו על שולחן הדיונים הממשלתי בשנים האחרונות. אחרי "ממשלת המשבר" שניהלה את המאבק בקורונה, צפוי מקרון למנות "ממשלת שיקום" שתנסה להוציא את צרפת מהמשבר הכלכלי שנגרם כתוצאה ממגיפת הקורונה ומהמאבק בה.

תוצאות הבחירות המקומיות שהתקיימו בסוף השבוע הראו את התמיכה הגוברת של הציבור בעמדות "הירוקים" בצרפת, שזכו לתמיכה חסרת-תקדים במחוזות ובערים שבהם מעולם זכו לתמיכה רבה. מפלגתו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, "הרפובליקה בתנועה" לא זכתה לתמיכה משמעותית במחוזות רבים ונחשבת למפסידה של סיבוב הבחירות. בפאריס הגיע מועמד המפלגה למקום השלישי.

יממה לאחר הבחירות הודיע מקרון כי הוא מתכוון לאמץ עשרות הצעות בעד הסביבה שנדונו במסגרת פורום ההתייעצות שלו עם הציבור, בו פתח אחרי מחאת "האפודים הזוהרים". כלי התקשורת בצרפת העריכו כי ממשלה חדשה תמונה בימים הקרובים, אך לא ברור מי יעמוד בראשה, וייתכן אף שפיליפ ייכהן שוב בתפקיד, אך ינהל הרכב שרים שונה.