הבורסה בת"א | סיקור שוטף

מסכים אדומים בבורסה: מדד ת"א 35 צנח ב-3.3% בסיום

מחזור המסחר הסתכם בכ-820 מיליון שקל • מדד הבנקים צנח ב-4.3% • בנק ישראל יפרסם מחר את הריבית ליולי ואת תחזית מחלקת המחקר; הראל: "בנק ישראל יעדכן מטה את תחזית הצמיחה"

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

החששות מגל שני מפילים את המדדים בבורסה; וגם, האם בנק ישראל יוריד מחר את הריבית לאפס? דוח השווקים עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי

15:50

יום המסחר בבורסה ננעל בירידות חדות. מדד ת"א 35 צנח בכ-3.3%, ומדד הבנקים צנח ב-4.3%.  מחזור המסחר הסתכם בכ-820 מיליון שקל.

עליות בולטות נרשמו במניות באטמ , אופקו, דור אלון  ורציו. 

בקרב המניות הקטנות בלטו בעליות מניות על בד  ואוגווינד. 

14:50

מעמיקות הירידות בבורסה בצל החשש מהתפשטות הקורונה בישראל. המדדים ת"א 35 ות"א 90 צונחים בכ-3%, מדד הבנקים נופל ביותר מ-4%.

מניות הנדל"ן המניב בולטות בירידות. עזריאלי  ומליסרון  צונחות ביותר מ-6%, גזית גלוב  צונחת ב-5.1%, חברה לישראל  ביותר מ-4%, פתאל החזקות  צונחת ביותר מ-6%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-633 מיליון שקל.

13:00

המסחר בתל אביב מתנהל בירידות חדות בצל החשש מהשתת סגר נוסף על רקע העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה.

מדד ת"א 35 מאבד 2.6%, ת"א 90 צונח ב-3% ומדד הבנקים צונח ב-4%.  

בזן  בולטת בירידה חדה של יותר מ -7%, ביג  צונחת ב-4.4%, אמות  ב-5%, פתאל  צונחת ב-7%. מנגד, דור אלון  קופצת ב-4%, ובזק  מטפסת קלות.

בשעה זו מחזור המסחר מסתכם בכ-400 מיליון שקל.

בנק ישראל יפרסם את החלטתו על גובה הריבית במשק מחר בשעה 16:00. הקונצנזוס בשוק עומד על הותרת הריבית על כנה לרמה של 0.1% לחודש הקרוב, אולם מוקד העניין העיקרי יהיה הטון שבנק ישראל ישתמש בו בהודעת הריבית כדי לנתח את האירועים האחרונים.

לדברי אוריאל מדר, סוחר אג"ח בחדר המסחר של בנק הפועלים: "מאז פרסום פרוטוקול דיוני הוועדה המוניטרית שפורסם בתחילת יוני, שבהם רק חבר ועדה אחד מתוך שישה הצביע בעד הורדת הריבית, משבר הקורונה בישראל החריף ונכנס לתוך גל שני עם עלייה ניכרת של נדבקים מידי יום ועם היקפי השבתה במשק שעשויים לעלות בהתאם. אפילו הפד האמריקאי הדגיש ביום רביעי האחרון בפרסום דיוני הריבית האחרונים שאופציית הטלת סגר נוסף מונחת יותר מתמיד על השולחן ברמה עולמית, וזה כמובן עשוי לכווץ עוד יותר את תחזיות הצמיחה.

"בנק ישראל קשוב לנתונים השליליים שצפים לאחרונה (ירידה במדד המחירים שנתי בשיעור של -1.6%, שיעור אבטלה גבוה, והעובדה שהשקל נמצא בשיא מול סל המטבעות), כך שגם אם הריבית לא תרד באופן מיידי לרמה של 0%, הוא עשוי לרמוז על אפשרות שהיא תרד בתקופה הקרובה. לראיה, בשוק המק"ם הסדרה ל-3 חודשים קדימה נסחרת כבר בתשואה שנעה בן 0.05% ל 0.00% כך שהציפיות בשוק מגלמות הסתברות של לא פחות מ 50% להורדת ריבית נוספת ברבעון הקרוב. לקראת האטה נוספת שעלולה להתרחש בפעילות המשק ייתכן ונראה בקרוב את הבנק המרכזי נוקט בצעדים נוספים על מנת לתמוך בשווקים", אמר מדר.

11:35

ירידות חדות בבורסה על רקע החשש מסגר נוסף נוכח העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל. בעולם נרשם שיא שלילי נוסף עם יותר מ-220 אלף נדבקים ביום.

מדד ת"א 35 צונח ב-2.6%. ירידות בולטות נרשמות במניות בזן, פתאל החזקות , אזורים , ביג , גב ים ופרטנר. 

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ואסטרטג הריביות דודי רזניק מעריכים בסקירת הריביות והמאקרו השבועית שלהם כי "המשך העלייה במספר הנדבקים בווירוס הקורונה והחשש כי המשק ימשיך לצאת באיטיות מהמשבר צפויים להביא השבוע לעדכון כלפי מטה של תחזיות הצמיחה של בנק ישראל ולצד זה צפויה עלייה בתחזית לגבי רמת האבטלה במשק. ככלל, נראה כי ההודעה צפויה להיות פסימית יותר וייתכן ותכלול GUIDANCE יוני יותר לגבי המשך הפעילות המוניטארית של בנק ישראל בתקופה הקרובה כולל כאמור האפשרות להורדת ריבית נוספת".

"נראה כי ההאטה צפויה להתארך יותר מהצפוי, בעיקר גם על רקע ההרחבה הפיסקאלית הבלתי מספקת עד כה . גם עוצמת ההתאוששות הצפויה של המשק, בעיקר בשנת 2021, נראית כרגע בסימן שאלה גדול. בתרחיש זה, ההולך ועולה מבחינת הסתברות, נראה כי בנק ישראל עשוי להוריד את הריבית לאפס באחת מההחלטות הקרובות, אם כי, ככל הנראה, לא בהחלטה הקרובה מחר . נראה כי ההרחבות המוניטאריות הקיימות יימשכו, ובעיקר דרך ההתערבות בשוק המט"ח, זאת, לצד המשך תוכנית רכישות איגרות החוב הממשלתיות. ייתכן ובנק ישראל יכוון בהודעת הריבית השבוע לעלייה בכמות ההרחבות שהוא מבצע דרך רכישות אג"ח ממשלתי ומט"ח" , הם מציינים.

10:00

המסחר בבורסה נפתח בירידות חדות בצל החששות מהתפשטות הקורונה שעלולה להביא לסגר נוסף של המשק. מדד ת"א 35 מאבד 1.9%, ת"א 90 יורד ב-0.7% ומדד בנקים צונח ב-2.8%.

פתאל החזקות צונחת ב-5.5%, אלביט מערכות ב-2%, דיסקונט מאבדת 3%.

בזק עולה בכ-2% בניגוד למגמה בהמשך לדיווח ב"גלובס", כי משרד התקשורת מתכוון ביחד עם משרד האוצר להוביל מהלך לביטול הפיצול הנהוג בישראל בין תשתית לבין ספק.

07:15

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בצל החשש מסגר נוסף נוכח התפשטות מגיפת הקורונה בישראל, לצד העלייה במספר הנדבקים בארה"ב. ביום המסחר האחרון בארה"ב המדדים עלו והנאסד"ק רשם שיא, וזאת בהמשך לנתונים טובים לגבי תוספת המשרות בחודש יוני. ביום שישי לא התקיים מסחר בארה"ב על רקע יום העצמאות.

המניות פריגו ולייבפרסון חוזרות עם פערים שליליים של 1.3%, טבע חוזרת עם פער שלילי של 2.5%, אלביט מערכות חוזרת עם פער שלילי של 2.3%, ומנייתה טאואר חוזרת עם פער שלילי של 1.4%. הפער המשוקלל על ת"א 35 לקראת הפתיחה הוא מינוס 0.48%.

בנק ישראל יפרסם מחר את החלטת הריבית לחודש יולי, כאשר העיניים מופנות לתחזית של הבנק להמשך בצל החשש מגל שני והטלת סגר נוסף על הכלכלה. "אנו מצפים שביום שני חטיבת המחקר של בנק ישראל תעדכן את תחזית הצמיחה כלפי מטה (ממינוס 4.5%). במקביל, אנו צופים שהבנק יותיר את המדיניות המרחיבה שלו ללא שינוי (ריבית ותוכנית רכישות), אך במידה ונראה החלה מחודשת של הגבלות על הפעילות במשק אנו צופים הגברת הצעדים ע"י הבנק", כתב עפר קליין מהראל בסקירתו השבועית.

אל על תמשיך לרכז עניין בצל שיתוק החברה בצל הקורונה שהביאה את החברה לשוקט שבורה, לצד מאבק בין הטייסים להנהלה.

גילת תיסחר בהמשך להודעה מהשבור שעבר על עזיבת המנכ"ל יונה עובדיה במפתיע. 

חברת פרטנר לקראת שינוי ארגוני. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל החברה איציק בנבנישתי, הודיע כי בכוונתו לאחד את חטיבות השיווק והשירות.

יום המסחר האחרון בבורסה בתל אביב ננעל בעליות נאות ברקע לעדכון המדדים החצי שנתי. מדד ת"א 35 עלה ב-1.76%, ת"א 90 טיפס ב-1.2% ומדד הבנקים קפץ ב-2.8%.

בסיכום שבועי: מדד ת"א-35 עלה השבוע ב-3.1%, ומתחילת השנה ירד ב-16.5%; מדד 444ת"א-90 עלה השבוע ב-3.7%, ומתחילת השנה ירד ב-11.2%.