דיווחים בקפריסין: לא תותר כניסה לישראלים שאינם תושבים

קפריסין קובעת חלוקה קטגורית לפי הנתונים האפידמיולוגיים בכל מדינה ויחס התחלואה אל מול גודל האוכלוסיה • הרשימות מתעדכנות מדי שבועיים, ורשימה חדשה צפויה להתפרסם בקרוב

תיירת מגיעה לקפריסין אחרי פתיחת השמיים באיחוד האירופי / צילום: Harry Nakos , AP
תיירת מגיעה לקפריסין אחרי פתיחת השמיים באיחוד האירופי / צילום: Harry Nakos , AP

פרסומים בקפריסין: ישראל תורד לקטגוריה C - כלומר שלא תותר כניסה לישראלים שאינם תושבי קפריסין.

עד כה, וגם כעת באתר הממשלתי, מופיעה ישראל בקטגוריה B - כלומר דירוג ביניים שקובע כי הכניסה לאי מותנית בהצגת בדיקת קורונה מ-72 השעות האחרונות. עוד בקטגוריה הזו מופיעות מדינות כמו הולנד, צרפת, בלגיה, פולין וספרד. נזכיר כי משרד הבריאות בישראל לא מאפשר קיום בדיקות למטרת תיירות.

קפריסין קובעת חלוקה קטגורית לפי הנתונים האפידמיולוגיים בכל מדינה ויחס התחלואה אל מול גודל האוכלוסיה. הרשימות מתעדכנות מדי שבועיים, ורשימה חדשה צפויה להתפרסם בקרוב. בקטגוריה A - כלומר מדינות שאזרחיהן יכולים להיכנס לקפריסין מבלי שיידרשו לבידוד או להציג ממצאי בדיקה - נמצאות מדינות כמו יוון, קרואטיה, אוסטריה, גרמניה, נורבגיה ואחרות.

בפרסום באתר in-cyprus צוטט שר הבריאות הקפריסאי באומרו כי דירוג המדינות נסמך גם על המלצות האיחוד האירופי. המלצות אלה כוללות רשימה של 75 מדינות מהן תותר כניסה למדינות האיחוד, רשימה שלא כוללת את ישראל וכמוה את ארה"ב. באתר מעריכים כי ישראל תורד לקטגוריה הנמוכה ביותר ברשימה המעודכנת, שתוקפה יחול מה-6 ביולי.

בכל מקרה, תיירים שמבקשים לנסוע לקפריסין צריכים למלא טופס בקשה באתר הממשלתי כשהנוסעים מאשרים כי הם עשויים להיבדק באופן רנדומלי עם הגיעם לאי.

בתוך כך מסתמן כי לתיירים המגיעים מבריטניה תותר כניסה לקפריסין מה-1 באוגוסט ללא חובת בידוד ועם הצגת ממצאי בדיקה עדכנית. ההחלטה לא באה יש מאין: בריטניה היא המקור הגדול ביותר של התיירות לקפריסין. בשנת 2019 ביקרו בקפריסין כ-4 מיליון תיירים, שליש מהם היו בריטים. בקפריסין לא ירצו לוותר על הפוטנציאל התיירותי הזה.