חימי: נקיים בחירות לנציג הוועדה לבחירת שופטים מטעם לשכת עוה"ד בעוד 3 שבועות

ראש לשכת עורכי הדין ציין כי אין בכוונתו לקדם מועמד מטעמו לתפקיד • עם זאת, לדברי בכירים בלשכה, המועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר בשלב זה הוא ראש מחוז צפון עו"ד מוחמד נעאמנה

אבי חימי, כנס לשכת עוה"ד / צילום: דרור סיתהכל
אבי חימי, כנס לשכת עוה"ד / צילום: דרור סיתהכל

ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי הודיע לפני זמן קצר על עריכת בחירות לנציג הוועדה לבחירת שופטים מטעם לשכת עורכי הדין. הבחירות יתקיימו בעוד שלושה שבועות. 

לאחר שהקואליציה כבר גיבשה את חבריה בוועדה, וכיוון ששלושת החברים בוועדה מכהנים על פי עיקרון הסניוריטי, נותרה אצבע אחת פנויה בוועדה מטעם לשכת עוה"ד לצידה של עו"ד אילנה סקר.

חימי הודיע כי 44 חברי מועצת הלשכה יבחרו את הנציג הנוסף ב-28 ביולי. בהודעה שפרסם היום כתב חימי כי "חברי הוועדה לבחירת שופטים נושאים בתפקיד רגיש ואחראי אליו נשואות עיני הציבור, ופעילות הוועדה מקרינה על האמון הציבורי במערכת בתי המשפט ובשלטון החוק.

"כראש לשכת עורכי הדין, אשר אמון על ייצוג עורכי הדין אל מול ראשי מערכת המשפט, גורמי הרשות המחוקקת והמבצעת, ומתוך כבוד ורגישות לתפקיד חבר בוועדה, בחרתי שלא להתמודד בעצמי על התפקיד". לדבריו, "ראוי שאדם אחר, שאינו מצוי בקשרי עבודה עם גורמים רלוונטיים, ייטול על עצמו את התפקיד", וכי "ביזור והאצלת סמכויות גם בתוך תפקידי הלשכה, תוך הגבלת הכוח, יאפשר לכולנו להתנהל טוב יותר, להעמיק בתחומי הפעילות ולשמור על מנהל תקין ושקיפות, שהכרחיים לפעילות הלשכה, ולתפקידים הרגישים שאנו מבצעים".

את הודעתו סיים חימי באמירה כי אין בכוונתו לקדם מועמד מטעמו לתפקיד. לדברי בכירים בלשכה, המועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר בשלב זה הוא ראש מחוז צפון בלשכה עו"ד מוחמד נעאמנה, שזוכה לבלוק של 12 חברי מועצה, בעוד קיימת אינפלציית שמות באגף הימני והדתי. יש לציין כי לפני שנבחר לתפקיד ראש הלשכה הבטיח עו"ד חימי כי יפעל למינוי שופט בית המשפט העליון לשעבר יורם דנציגר כחבר הוועדה מטעם הלשכה. בהמשך הדרך ובעקבות ביקורת החליט חימי להסיר את תמיכתו, ונראה שגם דנציגר יוותר על ההתמודדות.