הנוכחות באולמות, בתי כנסת, ברים ופאבים תוגבל לחמישים איש

ועדת הקורונה דנה הבוקר באישור הצו הממשלתי ובו הגבלות לגבי התקהלות • ח"כ קיש אמר כי "אנחנו חייבים לפעול משמעותית להגביל אירועים חברתיים המוניים" • נתניהו: "אנחנו נידרש לצעדים נוספים מעבר למה שהחליטו קבינט הקורונה והממשלה בסוף השבוע שעבר"

יואב קיש / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
יואב קיש / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ועדת הקורונה בכנסת בראשות ח״כ יפעת שאשא ביטון דנה הבוקר באישור הצו הממשלתי ובו הגבלות לגבי התקהלות. ההגבלות ל-50 איש באולמות, בתי כנסת, ברים ופאבים, והגבלות של עד 20 איש במקומות סגורים אחרים, הגיעו לאור נתוני תחלואה גבוהים מסוף השבוע האחרון.

בתום הדיון בוועדה אושר כי החל ממחר (ב') תוגבל הנוכחות בחתונות, ברים ומועדונים ל-50 איש, אלא אם האירוע מתרחש כולו בחוץ.

בנוסף, מחר תתכנס הממשלה בהרכב רחב לדיון נוסף בנושא הקורונה.

סגן שר הבריאות יואב קיש מהליכוד הציג בוועדה את ההערכה היומית מהבוקר, בה צוין כי בגל הראשון היו כ-10 אלפים חולים, וכיום אנחנו מעל 11 אלף חולים פעילים.

״אנחנו בגל שני קשה ומסוכן מהגל הראשון. אנחנו במלחמת התשה ארוכה. אחוז החולים המאומתים רשם עלייה חדה - מ-0.5% באמצע מאי ל-5% היום מכלל הבדיקות. הכפלנו את מספר החולים בעשרה ימים, יש כמות גדולה יותר של חולים קשים חדשים. אנחנו בתחלואה מתפשטת בכל רחבי הארץ. אנחנו עומדים לעלות למאות חולים חדשים. אנחנו חייבים לפעול משמעותית להגביל אירועים חברתיים המוניים. צריך להתפלל בחוץ ובקבוצות קטנות", אמר קיש.

במקביל, בישיבת הממשלה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יציג בימים הקרובים תוכנית כלכלית שתעסוק בעצמאים, בעלי עסקים ועובדים. "זו משימת-על מבחינתי ומבחינת הממשלה. במקביל, אנחנו בעיצומה של מתקפת קורונה מחודשת - התפרצות חזקה מאוד שעולה ומתפשטת גם בעולם וגם אצלנו. ארגון הבריאות העולמי ציין את המזרח התיכון כמוקד התפשטות עולמי. זה לא פוסח על ישראל, זה כאן.

"ולכן, אנחנו גם רואים, כפי שהתרעתי, שההתפרצות הזאת תלווה גם בעלייה, בהכפלה, של מספר החולים הקשים - דבר שיאתגר את מדינת ישראל ואת מערכת הבריאות שלנו״, אמר נתניהו. לדבריו, ״אנחנו נידרש לצעדים נוספים מעבר למה שהחליטו קבינט הקורונה והממשלה בסוף השבוע שעבר. לצורך זה אני מבקש בגמר הדיון של ישיבת הממשלה הזאת להביא הערכה מחודשת על מצבנו, לאן אנחנו הולכים והצעדים הנדרשים".

עוד אמר נתניהו כי יש לזרז את הליכי החקיקה בכנסת וזאת בשל מצב החירום. ״ביקשתי בהתאם לדיונים שקיימנו להביא הנה את יו"ר הכנסת יריב לוין ואת ראש ועדת חוק, חוקה ומשפט יעקב אשר, כדי להעמיד אותם על החומרה של המצב. אנחנו במצב חירום, אנחנו לא יכולים להתנהג בחקיקה בכנסת, בצעדים שאנחנו עושים, כאילו אנחנו בימים כתיקונם".