החגיגה בוול סטריט נמשכת: טסלה ונטפליקס קפצו לשיא, שווי 4 חברות הטכנולוגיה הגדולות בארה"ב מעל טריליון דולר

בורסות וול סטריט לא עוצרות למרות העלייה במספר הנדבקים בקורונה • הדאו ג'ונס עלה ב-1.8%, מדד S&P 500 טיפס ב-1.6% והנאסד"ק זינק ב-2.2% • בורסות אירופה ננעלו בעליות, הדאקס קפץ ב-1.6%, הפוטסי ב-2%

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

מניות הטכנולוגיה בוול סטריט הובילו את העליות החדות שנרשמו ביומו הראשון למסחר השבוע. המדדים המובילים עלו בחדות, וזאת למרות החששות מהתפשטות הקורונה. 

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בארה"ב עלה היום ל-2.9 מיליון בני אדם, מהם 130 אלף מתו כתוצאה מסיבוכים הנוגעים לנגיף.

הדאו ג'ונס עלה ב-1.8%, מדד S&P 500 טיפס ב-1.6% והנאסד"ק זינק ב-2.2% בהובלת מניותיהן של גולדמן סאקס גרופ  ובואינג .

מנייתה של אמזון זינקה בכ-5% לשיא כל הזמנים, ונטפליקס גם היא זינקה לשיא כל הזמנים. טסלה המריאה בכ-14%, וגם מנייתה של NIO זינקה, במה שמתחיל להעלות ספקולציות לבועה בענף יצרניות הרכבים החשמליים.

21:30

הזהב עלה ב-0.2% ל-1,794 דולר לאונקייה, ובכך נסגר ברמה הקרובה לשיא של שבוע.

הנפט מוסיף 0.4% לערכו מעל ל-40 דולר לחבית.

19:00

המסחר בבורסות באירופה ננעל בעליות בהובלת הבורסות בבריטניה וספרד, וזאת ברקע לראלי שנרשם בוול סטריט. מדד הדאקס הגרמני עלה ב-1.6%, הפוטסי טיפס ב-2% והקאק ב-1.5%. הבורסה במדריד קפצה ב-2%.

בוול סטריט המסחר מתנהל בעליות. הדאו ג'ונס עולה ב-1.2%, מדד S&P 500 מטפס ב-1.35% והנאסד"ק מזנק ב-2.2%.

מנייתה של למונייד הישראלית מזנקת בכ-30%, אמזון  קופצת ב-4% מעל ל-3,000 דולר למניה. אפל  מתקדמת גם היא בכ-1.6%.

מנייתה של יצרנית הרכבים החשמליים טסלה  לא עוצרת, ומזנקת כעת בכ-10% מעל ל-1,300 דולר למניה.

ארבע חברות הטכנולוגיה הגדולות בארה״ב עומדות על שווי של מעל טריליון דולר. אלפבית, האחרונה להצטרף למועדון, מעפילה הערב לשווי שוק של 1.02 טריליון דולר. אפל מחזיקה בשווי השוק הגבוה ביותר עם 1.63 טריליון דולר, אחריה מיקרוסופט שנסחרת לפי שווי של 1.61 טריליון דולר, ואמזון מזנקת הערב לשיא של 1.48 טריליון דולר.

מוקדם יותר בארה"ב פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר הלא יצרני, שהגיע ל-57.1 נקודות, מעל לצפי של 50.1. רמה מעל 50 נקודות פירושה התרחבות כלכלית.

17:19

יום המסחר הראשון לשבוע זה בוול סטריט מתנהל בעליות, כך מדד דאו ג'ונס מטפס ב-1.2%, הנאסד"ק קופץ ב-1.8% ומדד S&P 500 מוסיף 1.3% לערכו.

מנייתה של למונייד הישראלית מתקדמת בעוד כ-25% במסחר בוול סטריט, וזאת בהמשך לזינוק של 139% ביומה הראשון למסחר ביום חמישי החולף.

אמזון עולה ביותר מ-3%, אפל ב-1.6%, טסלה  שוברת שיא נוסף.

16:35

עליות חדות בפתיחת המסחר בארה"ב. דאו ג'ונס ו-S&P 500 מזנקים ב-1.4% ונאסד"ק קופץ ב-1.5%. המסחר באירופה מתנהל בעליות חדות גם הוא: קאק מוסיף 1.5%, דאקס קופץ ב-1.6% ופוטסי מזנק ב-1.7%. 

מניית טסלה  מזנקת ב-5.8% במסחר. 

14:50

שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח במגמה חיובית. במסחר בחוזים נרשמות כעת עליות של 1%-1.4%. 

מניית טסלה לא עוצרת וקופצת בעוד 6% במסחר במוקדם.

עליות נרשמות גם במניות אפל, אמזון, אובר ובמניות הבנקים וולס פארגו וסיטיגרופ.

12:45

נמשכות העליות בבורסות אירופה, וכעת עולים מדדי המניות המובילים בכ-1.5%-1.8% לאחר שקודם לכן נסחרו בעליות של יותר מ-2%. 

מניות הבנקים מובילות את העליות. 

לוק לויט, אסטרטג המט"ח הראשי של בנק פיקטה השווייצרי, מציין היום כי "אנו ממשיכים לחשוב כי הדולר האמריקאי, המוערך יתר על המידה, צפוי להיחלש עם ההתאוששות הכלכלית העולמית, בעקבות ירידה בדרישה/ צורך בביקוש למקלט. עם זאת, התרחיש שלנו של התאוששות איטית מרמז על ירידה הדרגתית במטבע האמריקני. יתרה מזאת, בהסתכלות על האירו, בעוד שההצעה הנועזת של קרן ההבראה של האיחוד האירופי הוכיחה עצמה כמסייעת, הסכם של כל 27 המדינות יתכן ויושג רק בסוף יולי. דבר שעשוי להביא להעדפה של איחוד לטווח קצר של המטבע היחיד בינתיים. יתרה מזאת, הסיכויים הגוברים לעסקת סחר בעצם עם בריטניה עשויים להכביד על האירו במידה מסוימת".

"אמנם ההתאוששות הכלכלית העולמית תכביד גם על הין היפני הדיפנסיבי, אך ישנם כמה מאפיינים שאמורים לאפשר לו להגדיל את ערכו ביחס לדולר. בפרט, אנו חושבים שהרציונל ליצוא תיקי השקעות יפניות גדולות ומשקיעים יפנים פחת לאור הצמצום הגלובלי בהפרשי הריבית וייתכן כי אי הוודאות הגבוהה מתמשכת. יתרה מזאת, עם לחץ אינפלציוני מבני נמוך ביפן, אנו רואים כי היקף הריבית ביפן ישתפר עוד יותר ביחס למטבעות גדולים אחרים".

10:10

עליות חדות נרשמות בפתיחת שבוע המסחר בבורסות אירופה, על רקע אופטימיות בקרב המשקיעים בנוגע להתאוששות הכלכלית ביבשת ומציאת חיסון לנגיף הקורונה.

בורסות אסיה רשמו היום עליות חדות בהובלת הבורסה של שנחאי שזינקה ב-5.8%.

הנפט מתחזק וחוזה מסוג ברנט עולה ב-1.3% לרמה של 43.4 דולר לחבית. ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי , מעריך בסקירת הנפט השבועית כי " מחיר הנפט יושפע בטווח הקצר מן ההערכות בנוגע למידת המשך קיום ההסכם על ידי המדינות החברות בקבוצת OPEC+ בדגש על רוסיה ועיראק, ומן ההערכות בנוגע להתפשטות וירוס הקורונה בעולם, ובפרט בסין ובארה"ב, והשפעותיו על הכלכלה העולמית. המשך יישום קיצוץ הייצור מצד OPEC+ הוא תנאי עיקרי, אך כנראה שלא מספיק, במטרה למנוע ירידה מחודשת במחיר. עתה, כאשר צד ההיצע הוגבל במידה משמעותית , ואולי לא באופן בר קיימא לאורך זמן, הכיוון של מחיר הנפט יהיה תלוי יותר ויותר במגמות המסתמנות לגבי הביקוש, כאשר גורם מרכזי שישפע על כך הוא המהלך של הווירוס. רק במידה שהביקוש לנפט לא ירד שוב, הצמצום בהיצע הוא המפתח להמשך הפחתת הלחץ הגדול על מקומות אחסון הנפט ובכך לסייע לשמירה על מחירי הנפט. נ ראה שרק לאחר בלימת התפשטות וירוס הקורונה, בדרך שתאפשר הקלה ברורה ומתמשכת על צרכני הנפט הגדולים - תעופה ותובלה - ניתן יהיה לדבר על המשך עליית מחיר הנפט. במידה שהחזרת הפעילות הכלכלית תגביר את קצב התפשטות וירוס הקורונה והמדינות יחליטו להחזיר את הסגרים באופן חלקי או מלא, אזי ההתאוששות בביקוש לנפט תהיה במועד הרבה יותר מאוחר, זאת כתלות בדינימיקה של השפעות הווירוס".

בפמן מציין כי "התפשטות וירוס הקורונה בדרום ובמערב ארה"ב גורם למדינות, כולל טקסס, להחזיר את המגבלות ומסכן את התאוששות הביקוש לנפט. במידה שסין לא תצליח לעצור את התפשטות הגל השני של וירוס הקורונה בבייג'ין וכן במידה שיתפרץ גל הדבקה שני משמעותי של וירוס הקורונה במדינות נוספות, הסגרים צפויים לחזור והביקוש לנפט צפוי לרדת חזרה אל מתחת להיקפי ההפקה העולמיים ולתרום להיווצרות מחודשת של עודף היצע. במבט לסוף 2020 , החוזים העתידיים מצפים ליציבות יחסית ברמת המחירים הנוכחית . קיים חשש של ממש שבמהלך פרק הזמן שנותר עד לסוף 2020 תתכן ירידת מחירי נפט ככל שהסימנים להחרפת מצב הווירוס ימשיכו ויתגברו".

07:00

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל כשמדדי המניות המובילים רושמים עליות חדות בהובלת הבורסה של שנחאי, המזנקת ביותר מ-4%. 

גם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ניו יורק המגמה חיובית ונרשמות עליות של 1%-1.5%. 

נראה כי המשקיעים, בעיקר בסין, מעדיפים להתמקד בפתיחת שבוע המסחר באופטימיות ולהתעלם מהמשך התפשטות מגפת הקורונה בעולם. 

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, מתייחס בסקירתו השבועית לדו״ח התעסוקה שפורסם בארה"ב ביום חמישי האחרון ואומר כי ״הדו״ח מלמד אותנו על התאוששות מהירה בשוק העבודה האמריקאי, מה שלא היינו צריכים שום דו"ח כדי לדעת כי ברגע שמחזירים משק שהיה מושבת לפעילות כלשהי, עובדים רבים חוזרים לעבוד. עם זאת, גם לאחר תוספת המשרות של יוני, מספר המועסקים בארה"ב נמוך ב-13.9 מיליון מכפי שהיה בפברואר כך שהבור עדיין עמוק מאוד, עוד לפני ההשפעה של ההשבתה המחודשת של הפעילות בחלק מהמדינות. מכיוון שדי ברור שכל עוד הקורונה איתנו הפעילות הכלכלית תתקשה לחזור לרמה שאפיינה אותה לפני כן, אנו מעריכים שבחודשים הקרובים עוד יהיו גלי פיטורים רבים בארה"ב (ובמקומות אחרים בעולם) ושיעור האבטלה בארה"ב צפוי להישאר דו ספרתי עוד תקופה ארוכה״.

בהתייחסות לשווקים הפיננסיים מציין גרינפלד כי ״לכולם ברור שהפד (ובמידה דומה אך פחותה גם בנקים מרכזיים אחרים בעולם) יעשה הכל כדי להמשיך לעזור לממשלה לממן את הגירעונות האדירים שנפערו בעקבות הטיפול במשבר בריבית נמוכה כך שסביר להניח שתשואות לא יעלו גם אם ההתאוששות תהיה מהירה מהצפוי. מצד שני, אם הסביבה הכלכלית תהיה חלשה מהצפוי, אין עוד הרבה דברים שהפד יכול לעשות כדי להוריד את תשואות האג"ח. לכן, הגיע הזמן לרענן את אותה האסטרטגיה שעבדה כל כך הרבה זמן ולהחליף את האג"ח הנומינליות הארוכות באפיקים שבהם הפד עדיין לא אמר את המילה האחרונה״.