מסתמן: גליקמן ומקאן העפילו לשלב ההתמחרות במכרז הפרסום של שירותי בריאות כללית

בשלב מצגות הקריאייטיב התמודד גם משרד הפרסום אדלר חומסקי • היקף הפרסום של הקופה כעשרה מיליון שקל בשנה • משירותי בריאות כללית נמסר כי הוועדה עדיין לא התכנסה לכן אין מידע כרגע לגבי שלב ההתמחרות

קופת חולים כללית / צילום: בר אל
קופת חולים כללית / צילום: בר אל

משלושה יוצאים שניים: ל"גלובס" נודיע כי מתסמן שמשרדי הפרסום מקאן ת"א וגליקמן שמיר סמסונוב עלו לשלב ההתמחרות במכרז על תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית. משרד הפרסום אדלר חומסקי שהתמודד מולם בשלב מצגות הקריאייטיב לא זומן עד כה לשלב ההתמחרות.

שירותי בריאות כללית היא קופת החולים הגדולה בארץ, והיקף הפרסום שלה עומד על למעלה מ-10 מיליון שקל בשנה. כפי שנחשף ב"גלובס", הפעם, בשונה ממכרזים קודמים, המכרז הוא על תקציב הכולל גם את שירותי הפרסום בדיגיטל ולא רק את שירותי הפרסום המסורתי. בעבר ניהלה שירותי בריאות כללית מכרזים נפרדים לשני תחומים אלה.

תנאי הסף של המכרז כיוונו מראש למשרדים גדולים וקבעו כי על התקציב יכולים להתמודד משרדי פרסום שמטפלים בהיקף תקציבי פרסום שנתי של לפחות 60 מיליון שקל, ובשנים 2018-2019 למשרד היו לפחות שני תקציבי קריאטיב בהיקף של 25 מיליון שקל ללקוח.

תקציבי הפרסום של קופות החולים נגזרים על פי מפתח חברים לקופה. כנגזרת מכך, התקציב הגדול ביותר הוא זה של שירותי בריאות כללית. הניסיון מלמד כי מכרזים אלה מעוררים עניין רב בקרב משרדי הפרסום. בגלל שבישראל יש ארבע קופות חולים בלבד (כללית, מכבי, לאומית ומאוחדת), לרוב המשרדים אין בעיה של תקציב מנוגד אינטרסים.

כיום מטפל במשרד הפרסום של שירותי בריאות כללית משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב.

נזכיר כי בתחילת המכרז לקח חלק בהתמודדות גם משרד הפרסום גיתם BBDO, אולם עוד לפני שלב הפגישות של הנהלת הקופה עם נציגי המשרדים, החליטו בגיתם לפרוש. זאת לאחר שבקופה הבהירו למשרד שצורת ההתקשרות בה הם מעוניינים במקרה שיזכו איננה אפשרית מבחינתם.

משירותי בריאות כללית נמסר כי הוועדה עדיין לא התכנסה לכן אין מידע כרגע לגבי שלב ההתמחרות.