דיווח: אנגליה תעצור את פריסת רשתות ה-5G של וואווי בשל סנקציות אמריקאיות

על פי הדיווח, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, צפוי לקבל השבוע דוח לפיו הסנקציות האמריקאיות על וואווי צפויות לחייב את החברה להסתמך על טכנולוגיה בעייתית, שעשויה להוות סיכון אבטחת מידע

בוריס ג'ונסון / צילום: רויטרס SIMON DAWSON
בוריס ג'ונסון / צילום: רויטרס SIMON DAWSON

אנגליה צפויה לעצור את פריסת רשתות ה-5G של וואווי הסינית במדינה בשל הסנקציות האמריקאיות על החברה, זאת לפי דיווח בעיתון הטלגרף שפורסם בסוף השבוע. על פי הדיווח, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, צפוי לקבל השבוע דוח לפיו הסנקציות האמריקאיות על וואווי צפויות לחייב את החברה להסתמך על טכנולוגיה בעייתית, שעשויה להוות סיכון אבטחת מידע.

הדוח חובר על ידי מרכז הסייבר של מטה התקשורת הממשלתית - סוכנות ביון בריטית העוסקת במודיעין ובאבטחת מידע. הסוכנות שינתה את עמדתה הקודמת, לפיה הסיכונים בשיתוף פעולה עם וואווי לצורך פריסת תשתיות תקשורת בבריטניה הם סבירים. כעת, סבורים במטה, הסנקציות האמריקאיות שאוסרות על החברה להשתמש קניין רוחני אמריקאי, יפגעו משמעותית ביכולתה לספק תשתית טכנולוגית אמינה.

לפי הדיווחים בתקשורת הבריטית, ג'ונסון נמצא בתקופה האחרונה תחת לחצים משמעותיים מצד חברי פרלמנט מהמפלגה השמרנית לגבש עמדה קשוחה יותר כלפי החברה הסינית, והם אף מאיימים במרד בתוך המפלגה. לחצים אלה ישחקו כנראה תפקיד בקבלה של ג'ונסון את המלצות הדוח.

במקביל ללחצים, בכירים בממשלה מחברים כבר הצעות שונות למתווים שיסירו את וואווי מפרויקט הדור החמישי במדינה. התקנת תשתיות הדור החמישי של וואווי באנגליה כבר החלה, והדוח, כך נכתב בטלגרף, צפוי להביא לעצירת הפרויקט ולהסרת התשתיות שהותקנו.