"בלב הסערה": אבי מוסלר עוזב את ניהול אמות לאחר שצבר בה הון של יותר מ-100 מיליון שקל

תחת ניהולו של מוסלר הפכה אמות לאחת מחברות הנדל"ן המניב המובילות בישראל • בשל השפעת הקורונה איבדה מניית החברה כ-35% מתחילת השנה

אבי מוסלר / צילום: תמר מצפי, גלובס
אבי מוסלר / צילום: תמר מצפי, גלובס

אבי מוסלר, מנכ"ל חברת הנדל"ן המניב אמות , מסיים את תפקידו בחברה. לפי העדכון של אמות בנושא, מוסלר (63) הודיע "על רצונו לסיים את כהונתו בחודשים הקרובים, וזאת לאחר כ-15 שנות כהונה כמנכ"ל", תפקיד שבו החל בשנת 2006, ובהתאם לתנאים בחוזה העסקתו הוא צפוי להיפרד מהתפקיד בעוד כארבעה חודשים.

אמות נמצאת בשליטתה של חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ, בראשותו של המנכ"ל נתן חץ. לטענת גורמים מקורבים למוסלר, עזיבתו את החברה אינה נובעת מהצעה לתפקיד ניהולי בכיר אחר שקיבל. בהודעה מטעמו שפרסמה אמות נכתב, כי "אחרי שנים של פעילות אינטנסיבית, החלטתי לפנות לעיסוקים פרטיים ולהקדיש גם לזמן איכות עם המשפחה".

תחת ניהולו של מוסלר, שמונה לעמוד בראשותה באפריל 2006, הפכה אמות לאחת מחברות הנדל"ן המניב הבולטות בישראל, עם דומיננטיות בשוק המשרדים (כ-50% מנכסיה), לצד נכסים משמעותיים שהיא מחזיקה גם בתחומי הלוגיסטיקה, תעשייה ומסחר, ובסך הכול עם קרוב ל-950 אלף מ"ר של שטחי השכרה.

עם שווי שוק נוכחי הנע סביב כ-6 מיליארד שקל, אמות מתמקמת כחברת הנדל"ן הרביעית בגודלה בבורסה, בשווי שוק דומה לזה של מליסרון, כשמעליה בעלת השליטה בה, אלוני חץ (כ-6.5 מיליארד שקל), ועזריאלי, מובילת השוק, ששווייה הנוכחי כ-19.5 מיליארד שקל. צמיחת ערכה של אמות הובילה את מנייתה להיכלל במדדי הבורסה המובילים, ובהם מדד הדגל - ת"א 35.

אולם, מתחילת השנה וכחלק מגל הירידות הכללי בבורסה בהשפעת התפשטות וירוס הקורונה - שמניות הנדל"ן המניב הן בין הנפגעות העיקריות שלו - איבדה מניית אמות  כ-35% מערכה, וזאת אחרי שבחודש פברואר האחרון, רגע לפני קריסת השווקים, הגיעה לשווי שיא של כמעט 11 מיליארד שקל.

עלות שכר של 200 אלף שקל לחודש

לצד צמיחת פעילותה העסקית של אמות, שכיום מחזיקה ביותר מ-100 נכסים מניבים, עם כ-1,700 שוכרים, נהנה מוסלר מתגמולים נאים בתפקידו, שב-14 שנה (2006-2019) עלותם התקרבה ל-70 מיליון שקל.

עלות משכורתו החודשית של מוסלר (שעודכנה עם השנים) מתקרבת כיום ל-200 אלף שקל, וכן הוא זכאי למענק שנתי על בסיס תוצאות החברה (וכן בשיקול דעת הדירקטוריון) בסכום מקסימלי של 2.6 מיליון שקל, ולהטבות נלוות - כל זאת בהתאם למדיניות התגמול של אמות.

במהלך השנים נהנה מוסלר מתגמולים הוניים באמצעות הקצאת כתבי אופציה למימוש למניות החברה, וכיום הוא מחזיק ב-0.75% מהונה של אמות, בשווי שוק נוכחי של כ-45 מיליון שקל. הירידות החדות במניית אמות מתחילת השנה פגעו גם בשווי החזקותיו של מוסלר "על הנייר", בסכום של כ-25 מיליון שקל ביחס לשוויין מתחילת השנה.

לקראת סוף חודש מרץ מימש מוסלר חלק מהחזקותיו בשני נתחים, ובתמורה כוללת של כ-3 מיליון שקל, לפי מחירי מניה של 18.5-18 שקל - מחירים דומים לשווייה באותה עת, וגבוהים בכ-15%-18% מערכה הנוכחי, העומד על פחות מ-16 שקלים.

התגמולים שצבר אבי מוסלר
 התגמולים שצבר אבי מוסלר

שיחת המשקיעים האחרונה

בשיחת המשקיעים האחרונה שקיים מוסלר, אחרי פרסום דוחותיה הכספיים של אמות לרבעון הראשון של השנה בחודש מאי, הוא התייחס בין היתר להשפעות הקורונה על הפעילות ואמר, כי "אנחנו עדיין בלב הסערה, ולא יודעים לאן העניינים יתפתחו לגבי שינויים בהרגלים ותפוסות. יכול להיות שיהיו דיירים שירצו להגדיל שטחים כדי לשמור על שמירת מרחק".

עוד הוסיף מוסלר, בדגש על פעילות השוכרים בנכסי המשרדים של אמות, כי "לחברות עוד לא היה הזמן להתארגן כדי לבדוק איך לשמור על העובדים שלהן, כדי שחלילה לא תהיה הדבקה של מחלקה או אזור שלם. זה דבר חדש, וכנראה שזה גם חלק מתהליך עד שיישבו בצורה מלאה במשרדים, ויש כאלה שכבר מתחילים ללכת בכיוון הזה".