ארקיע מאריכה את החל"ת עד לסוף חודש אוגוסט

החברה שלא מפעילה כיום טיסות כלל, הודיעה לעובדיה כי החל"ת אליו הוצאו יוארך עד לסוף חודש אוגוסט • יו"ר עמותת העובדים בארקיע פרופ' ירון זליכה: נבקש את התערבות יו"ר ההסתדרות

מטוס האיירבס neo 321 LR של ארקיע - "עפרה חזה"  / צילום: דוברות ארקיע
מטוס האיירבס neo 321 LR של ארקיע - "עפרה חזה" / צילום: דוברות ארקיע

חברת ארקיע הודיעה לעובדיה כי היא מאריכה את החל"ת עד לסוף חודש אוגוסט. החברה נמצאת בהדממה בחודשים האחרונים והיא לא מפעילה טיסות כלל, גם לא טיסות פנים לאילת, סגמנט שבו היא פעלה ב-70% מהנתח שלו לפני משבר הקורונה. החברה כבר הודיעה כי כל עוד אין אפשרות לטוס לחו"ל היא לא תחזיר את הפעילות הפנים ארצית.

חברות התעופה בישראל נמצאות במצב של חוסר וודאות כאשר אין מתווה או תוכנית הדרגתית כלשהי לפתיחת השמים. דיון שהיה אמור להתקיים בנושא בוועדת הקורונה היום, בוטל.

דוח רשות שדות התעופה לסיכום חודש יוני משקף ירידה של 98% בתנועת הנוסעים לעומת החודש המקביל אשתקד. כל עוד קיימת חובת בידוד לנכנסים לישראל וכל עוד הישראלים אינם רצויים במדינות אחרות בגלל נתוני התחלואה המחמירים - חברות התעופה הישראליות ימשיכו להשאיר את מטוסיהן על הקרקע. החברה הישראלית היחידה שנמצאת כיום על לוח הטיסות היא ישראייר שמפעילה טיסות נקודתיות לפי ביקוש ליעדים שונים.

יו"ר ארקיע אבי חורמרו מסר בתגובה: "בעקבות אי פתיחת השמים נאלצת ארקיע להמשיך את החל"ת עד סוף אוגוסט 2020".

פרופ' ירון זליכה יו״ר עמותת העובדים בארקיע, המחזיקים ב-30% מהחברה), מסר כי ״בכוונתנו לבקש התערבותו של יו"ר ההסתדרות בהשלמת המשא ומתן על קבלת ההלוואה בערבות מדינה. לא סביר בעינינו כי כתב הערבות להלוואת המדינה טרם סוכם בין משרד האוצר לבין הבנקים וכי אנו נופלים בין הכיסאות״.