XM Cyber של תמיר פרדו גייסה 17 מיליון דולר

החברה מפתחת פלטפורמה לסימולציה אוטומטית של תקיפות סייבר • את הסבב הובילה הקרן של קבוצת Macquarie האוסטרלית, Macquarie Capital

תמיר פרדו / צילום: איל יצהר
תמיר פרדו / צילום: איל יצהר

חברת הגנת הסייבר XM Cyber של ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, הודיעה היום (ה') על השלמת סבב גיוס הון בהיקף של 17 מיליון דולר. את הסבב הובילה הקרן של קבוצת Macquarie האוסטרלית, Macquarie Capital, והשתתפו בו Nasdaq Ventures, קבוצת Swarth, שהייתה המשקיעה הראשונה בחברה, ו-Our Innovation Fund. בסך הכל גייסה XM סייבר 49 מיליון דולר.

החברה, המפתחת פלטפורמה לסימולציה אוטומטית של תקיפות סייבר, נוסדה בשנת ב-2016 על ידי שלושה יוצאי מערכת הביטחון: תמיר פרדו, לשעבר ראש המוסד, נעם ארז, מבכירי מערך המודיעין לשעבר ובועז גורודינסקי, יוצא המערך הטכנולוגי של חיל המודיעין. החברה מעסיקה 72 עובדים, כ-60 מתוכם בישראל והיתר, עובדי שיווק ומכירות, בארה"ב, בבריטינה, בגרמניה ובמזרח אסיה.

ארז, המכהן כמנכ"ל החברה, אמר ל"גלובס" כי סבב הגיוס נערך בחודשיים האחרונים וכי שווי החברה בגיוס לא הושפע כלל עקב התקופה עקב זה שהחברה מפגינה "ביצועים גבוהים". הוא לא הסכים לחשוף את הכנסותיה השנתיות של החברה, אך סיפר כי המכירות השנתיות עמדו בשנה שעברה על מיליוני דולרים עם שיעור צמיחה של כ-300% ביחס לשנה שלפניה. עוד הוא אמר כי החברה צופה שיעור צמיחה דומה במכירות גם השנה.

המערכת שפיתחה החברה מדמה תקיפות סייבר בצורה מאובטחת על המערכות הקריטיות של הלקוח, ומזהה חורי אבטחה ונתיבים אפשריים למתקפת סייבר. המערכת בוחנת פגיעויות מבניות, לצד טעויות קונפיגורציה והתנהגויות משתמש. השילוב של כל הפרמטרים הללו נועד לאפשר להבין את ההשפעה הכוללת של בעיות אבטחה על הנכסים הקריטיים של ארגונים.

"אנחנו משתמשים בכל השיטות שנמצאות בארגוני הפשע ובעולם על מנת לעשות סימולציה של תקיפה. למערכת יש את כל הידע שיש להאקרים מתוחכמים, והיא יודעת להריץ את זה בצורה בטוחה בתוך רשת הייצור של הלקוח ולהגן על התשתיות הקריטיות שלו. על זה יש לנו פטנטים רבים שפיתחנו", סיפר ארז ל"גלובס" בעבר.

הפלטפורמה פועלת על רשתות ארגוניות, והחל מחודש דצמבר האחרון, החברה השיקה מוצר שנועד להביא את היכולות הללו לפלטפורמת הענן של אמזון, AWS. בימים אלה, החברה מפתחת מוצרים מקבילים גם לאז'ור, פלטפורמת הענן של מיקרוסופט, ול-GCP של גוגל.