חברת אוקון המפתחת התקן תוך רחמי חדש, חתמה על הסכמים עם צפי להכנסות של 13 מיליון דולר

החברה שמפתחת התקן תוך רחמי חדשני הודיעה על הסכמים מול שני מפיצים, האחד במדינות דרום אמריקה והשני באנגליה ואירלנד ובכך עולה מספר המדינות בהן משווק המוצר ל-30

חברת אוקון הלת'קר (OCON Healthcare) המפתחת התקן תוך רחמי חדשני, הודיעה כי חתמה על הסכמי הפצה בהיקף צפוי של 13 מיליון דולר. ההסכמים הם מול שני מפיצים, האחד במדינות דרום אמריקה והשני באנגליה ואירלנד.

בכך עולה מספר המדינות בהן משווק המוצר ל-30. עד היום רשמה החברה הכנסות של 7 מיליון דולר, וחתמה על הסכמי הפצה הצפויים להניב לה סכום כולל של 35 מיליון דולר. תחילת מימוש ההסכמים שנחתמו לאחרונה, צפוי ברבעון הרביעי של 2020.

אוקון, המנוהלת על ידי קרן לשם, פיתחה התקן תוך רחמי שצורתו כדורית, במקום צורת T של התקן קלאסי. התוצאה היא התקן בטוח יותר ונוח יותר להחדרה והסרה, היוצר פחות דימומים.

המוצר של אוקון למניעת הריון (Ballerine) מאושר לשיווק בישראל, באיחוד האירופי ובבריטניה. עד היום הוא כבר הותקן בכ-100 אלף נשים. בנוסף החברה מפתחת על בסיס אותה טכנולוגיה מוצרים נוספים, ייחודיים, ביניהם מוצר לטיפול בדימומים תוך רחמיים לא תקינים, נמצא בשלב II של הניסויים באירופה, ומחליף טיפולים פולשניים כולל כריתת רחם. מוצרים נוספים של החברה הנמצאים בשלב הניסויים בבעלי חיים, הם מוצר לשחרור מבוקרשל תרופות ברחם ומוצר לטיפול בגידולים שפירים ברחם.

לאחרונה גייסה החברה 2 מיליון דולר מהקרונות פונטיפקס ודוקור, שכבר השקיעו בחברה.

הסכם ההפצה בבריטניה נחתם מול חברת Consilient Health , אחת החברות המובילות בבריטניה בהפצת מוצרי בריאות האישה. ההסכם הוא בהיקף של 8 מיליון דולר למשך עשר שנים. הסכם ההפצה בדרום אמריקה הוא מול חברת DKT International , בהיקף של 5 מיליון דולר ל-5 שנים. DKT היא אחת החברות המובילות באזור לשיווק והפצה של התקנים תוך רחמיים.