אחרי זעם ציבורי: השרים רגב ואדלשטיין מקלים את ההנחיות לנסיעה באוטובוסים

במקום תפוסה של 20 בני אדם לאוטובוס, האוטובוסים יכילו מחצית ממלוא התפוסה, ומשרד התחבורה יפעיל פיקוח על שמירת הוראות הבריאות • קווי התחבורה הציבורית יסיימו פעילותם במהלך ימי השבוע בשעה עשר בלילה, יפעלו עד כניסת השבת בימי שישי ויחזרו לפעילות במוצ"ש

תחנת אוטובוס ברמלה. ממתינים / צילום: שלומי יוסף, גלובס
תחנת אוטובוס ברמלה. ממתינים / צילום: שלומי יוסף, גלובס

בעקבות מחאה ציבורית שהתעוררה לאחר הנחיות הממשלה החדשות, החליטו שרת התחבורה, מירי רגב ושר הבריאות, יולי אדלשטיין, לשנות את המתווה לצמצום הנסיעה בתחבורה הציבורית בשל משבר הקורונה. במקום תפוסה של 20 בני אדם לאוטובוס, האוטובוסים יכילו מחצית ממלוא התפוסה, ומשרד התחבורה יפעיל פיקוח על שמירת הוראות הבריאות. קווי התחבורה הציבורית יסיימו פעילותם במהלך ימי השבוע בשעה עשר בלילה. הקווים יפעלו עד כניסת השבת בימי שישי ויחזרו לפעילות במוצ״ש.

על פי הסיכום, ולאחר תרעומת ציבורית על ההחלטה, המזגנים יישארו פועלים בזמן הנסיעה וחלונות ייפתחו היכן שניתן. בנוסף, משרד התחבורה יקיים פיקוח על שמירת ההוראות על ידי הנוסעים ותהיה הקפדה על עטיית מסכות וריחוק בין הנוסעים. ״הצלחנו בעבודה מאומצת לשפר את מודל הפעלת האוטובוסים שהוצע. נתוני התחלואה העולים מחייבים שינויים ואני קוראת לציבור להפגין סבלנות והבנה ולשמור על כללי ההתנהגות והריחוק כדי למנוע הדבקות", אמרה השרה רגב. "תודה והערכה מיוחדת לנהגי האוטובוסים, לבעלי החברות, לאנשי רכבת ישראל וכלל החברות במשרד התחבורה, שנמצאים בחזית העשייה וההתמודדות מול נגיף הקורונה״.