בצל הקורונה ושנתיים אחרי שנכנסה לתפקיד: מנכ"לית מיניסו עוזבת

הרשת נוסדה ביפן בשנת 2013 והיא מונה למעלה מ-3,500 חנויות ברחבי העולם. בישראל מפעילה מיניסו כ-18 חנויות ומעסיקה כ-220 עובדים • עד למינוי מנכ"ל חלופי במקומה של פורטוגלי, את התפקיד יבצע גונן כהן, מבעלי הרשת

בצל משבר הקורונה שפוקד את ענף הקמעונאות: שנתיים אחרי שמונתה לתפקיד, ל"גלובס" נודע כי עינת פורטוגלי עוזבת את תפקידה כמנכ"לית רשת הקמעונאות מיניסו. מדובר בסבב שני לחילופים בצמרת ההנהלה ברשת שעשתה עלייה לישראל רק לפני כשנתיים. המנכ"ל הראשון, שלומי גבאי, עזב עוד בטרם נפתחה החנות הראשונה באוגוסט 2018. עד למינוי מנכ"ל חלופי במקומה של פורטוגלי, את התפקיד יבצע גונן כהן, מבעלי הרשת. לפני כניסתה לתפקיד, שימשה פורטוגלי בתפקידים בכירים בקבוצת האופנה פוקס.

בדומה ליתר הקמעונאיות בישראל שאינן פועלות בתחום המזון, הרשת שביצעה פריסה מואצת בישראל בקניונים בולטים התמודדה עם השלכות משבר הקורונה ונדרשה לסגור את החנויות שלה מאמצע מרץ ועד תחילת חודש מאי. כל עובדי החברה הוצאו לחל"ת באותה תקופה.

רשת מיניסו נוסדה ביפן בשנת 2013 על-ידי המעצב היפני מיאקה ג'וניה והיזם הסיני יה גופו, והיא מונה למעלה מ-3,500 חנויות ברחבי העולם. בישראל מפעילה מיניסו כ-18 חנויות ומעסיקה כ-220 עובדים.

החברה נמצאת בבעלות משותפת של ניר יעקובוב וגונן כהן (50%), ושל זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, פועלים שוקי הון (17.5%) וקרן פנינסולה (32.5%) שבשליטת מיטב דש שרכשו בסוף 2019 את מחצית ממניות הרשת לפי שווי של כ-50 מיליון שקל מידי האחים איציק ושרון ניסנוב.