הבחירות לוועדה למינוי שופטים: ארבעה ח"כים הציגו מועמדות

המועמדים לוועדה לבחירת שופטים הם ח"כ קארין אלהרר, ח"כ איילת שקד, ח"כ צביקה האוזר וח"כ אסנת מארק • הניסיון היום להקים ועדת חקירה לשופטים בניגוד לרצונם של כחול לבן, עשויה להשפיע על אופן הצבעתם בשבוע הבא

השבעת הכנסת ה-35 / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
השבעת הכנסת ה-35 / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ביום רביעי הבא (15 ביולי) תיערך במליאת הכנסת הצבעה מאחורי פרגוד לוועדה למינוי שופטים. מספר ח"כים הגישו את המועמדות שלהם.

המועמדים לוועדה לבחירת שופטים הם ח"כ קארין אלהרר, ח"כ איילת שקד, ח"כ צביקה האוזר וח"כ אסנת מארק. לוועדה לבחירת דיינים מועמדים: ח"כ ישראל אייכלר, ח"כ מרב מיכאלי וח"כ איילת שקד. הכנסת צריכה לבחור ב-2 מועמדים לכל אחת מן הוועדות.

המועמדים לוועדה לבחירת קאדים הם: ח"כ סמי אבו שחאדה, ח"כ מיכאל מילכאלי, ח"כ אוסמה סעדי וח"כ מנסור עבאס. הכנסת צריכה לבחור 3 מועמדים, לפחות שניים מהם מוסלמים. המועמד לוועדה למינוי קאדים בעדה הדרוזית הוא ח"כ חמד עמאר.

האם בכחול לבן יתעלמו מההסכם?

על פי ההסכם הקואליציוני, הליכוד וכחול לבן סיכמו מראש שח"כ מארק (הליכוד) וח"כ האוזר (דרך ארץ) יהיו המועמדים המוסכמים על שתי המפלגות.

אולם לאור מה שהתרחש היום (ד') במליאה, עם ההצעה של ימינה להקים ועדת חקירה לבדיקת ניגודי העניינים של שופטי העליון והאופן שבו הליכוד התמודדו עם האירוע הזו, תוך השפלה פומבית של כחול לבן - ייתכן וכחול לבן יראו עצמם משוחררים מן המחויבות.

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר במליאת הכנסת שההתנהלות של הליכוד הייתה הפרה של ההסכם הקואליציוני.

העובדה שההצבעה בכנסת בשבוע הבא תהיה מאחורי פרגוד, וכל ח"כ יוכל לעשות כראות עיניו, מרמזת כי ייתכן שרבים יבחרו להתעלם מן המחויבות של ההסכם הקואליציוני.