שלמה רודב מונה ליו"ר יינות ביתן

זו הפעם הראשונה שימונה לחברה יו״ר חיצוני • לפני כשבועיים דווח כי רודב עזב את תפקידו כיו״ר בזק אחרי כשנתיים בתפקיד • בשנה האחרונה מתמודדת קבוצת יינות ביתן עם קשיי תזרים ומחפשת פתרונות מימון שיסייעו לה להתייצב פיננסית

שלמה רודב, לשעבר יו״ר בזק, מונה ליו״ר קבוצת המזון יינות ביתן - כך הודיעה היום חברת קמעונאות המזון שבבעלות נחום ביתן. זו למעשה הפעם הראשונה שימונה לחברה יו״ר חיצוני. לפני כשבועיים דווח כי רודב עזב את תפקידו כיו״ר בזק אחרי כשנתיים בתפקיד.

לרודב הכרות מוקדמת עם ענף המזון - בעברו שימש כיו״ר חברת תנובה, והוא מחזיק בשליטה בחברת קרור, לצידו של רוני גת, המחזיקה בשליטה באחת מחברות המשקאות הגדולות בישראל - יפאורה תבורי.

רודב מגיע לקבוצה בעיתוי מורכב עבורה - כבר למעלה משנה שקבוצת יינות ביתן מתמודדת עם קשיי תזרים ומחפשת פתרונות מימון שיסייעו לה להתייצב פיננסית, בין היתר באמצעות מכירת סניפים למתחרים. בשנה האחרונה בוצעה שורת שינויים בהנהלת הקבוצה: אחרי עשרות שנים נחום ביתן פינה את כסאו כמנכ״ל הרשת, וגם בנו יוסי ביתן עזב את תפקידו בקבוצה, מיכאל לובושיץ קיבל לידיו את מושכות הניהול.

במקביל, הקבוצה ניסתה לגייס מימון מקרן כלירמרק, אולם העסקה בין הצדדים לא יצאה לפועל. בחודשים האחרונים לובושיץ פועל על מנת לבצע צעדי התייעלות וביניהם סגירת המרכז הלוגיסטי ששכרה הקבוצה, על מנת לנסות ולהשיג גורם מימון שיזרים סכום של מאות מיליוני שקלים ויעניק לה וודאות, אולם טרם ידוע על השלמה של מהלך כזה.

ואולם, בחודשים האחרונים נהנתה קבוצת יינות ביתן מהשפעות משבר הקורונה שהביא לעלייה במכירות של הקבוצה, ושהרגיע במידה רבה את חוסר הוודאות של הספקים בענף טרום המשבר.