שיא של יותר מעשור: קיצוץ עמוק בדיבידנדים של חברות אמריקאיות ברבעון השני של 2020

בעלי המניות בארה"ב קיבלו הודעות על הפחתה של 42.5 מיליארד דולר נטו בתשלומי דיבידנדים בחודשים אפריל-יוני - הקיצוץ החד ביותר מאז תחילת 2009, לפי מדדי S&P דאו ג'ונס

מלון מריוט בשיקגו. החברה עצרה את תשלומי הדיבידנדים  / צילום: Patrick Gorski, רויטרס
מלון מריוט בשיקגו. החברה עצרה את תשלומי הדיבידנדים / צילום: Patrick Gorski, רויטרס

חברות בארה"ב שמנסות לעמוד בפני מגפת הקורונה, דיווחו ברבעון השני השנה על הקיצוץ החד ביותר בדיבידנדים שלהן מאז 2009, אם כי קצב הקיצוצים מתחיל להאט באחרונה.

בעלי המניות קיבלו הודעות על הפחתה של 42.5 מיליארד דולר נטו (בניכוי העלאה) בדיבידנדים של מניות רגילות בחודשים אפריל-יוני, לפי מדדי S&P דאו ג'ונס. מדובר בהעלאות דיבידנד בסכום כולל של 6.7 מיליארד דולר והפחתות דיבידנד בסכום כולל של 49.2 מיליארד דולר. הניתוח כלל רק חברות עם שווי שוק של יותר מ-25 מיליון דולר.

ההפחתה נטו היא הגדולה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2009, כשהסכום הכולל של הפחתת הדיבידנדים אז היה 43.8 מיליארד דולר. כמה מההודעות על הורדות הדיבידנד נכנסו לתוקף כבר ברבעון השני, ואחרות נכנסת לתוקף ברבעון הנוכחי, לדברי הווארד סילברבלט, אנליסט בכיר בחברת מדדי S&P דאו ג'ונס.

חותכים דיבידנדים
 חותכים דיבידנדים

41 מבין 500 חברות מדד S&P 500 השעו לגמרי את תשלומי הדיבידנדים השנה כדי לחסוך מזומנים במהלך מגפת הקורונה. הרשימה כוללת חברות שנפגעו קשה בתחומי הנסיעות, כמו אמריקן איירליינז , קרניבל  ומריוט אינטרנשיונל  . כל המניות של החברות האלה צנחו השנה ביותר מ-40%.

במבט קדימה, נראה כי תחזית הדיבידנדים מתבהרת במקצת. בחודש יוני היו פחות הודעות על הפחתות דיבידנד ביחס לחודשים הקודמים. חברת מדדי S&P דאו ג'ונס צופה כעת כי חלוקות הדיבידנדים בסיכום השנה יירדו בשיעור חד-ספרתי, מול התחזית לעלייה חד-ספרתית גבוהה מסוף השנה שעברה.

בתוך כך, מניות החברות האמריקאיות רושמות גאות חדה. מדד 500 S&P עלה ביותר מ-40% מהשפל שלו במרץ, כשמשקיעים צפו הבראה כלכלית והביאו בחשבון סכומים גדולים של תמריצים פיסקליים ומוניטריים.

"החדשות הרעות נראות כעת מאחורינו", אמר סילברבלט. "תשלומי הדיבידנדים ברבעונים השלישי והרביעי השנה יירדו ביחס למה ששולם קודם לכן, כי השכר נמוך יותר, אבל רוב הנזק כנראה כבר נגרם".