קולורדו-ת"א: חיים רמון מונה ליו"ר חברת וונטייז שמתכננת לפעול בתחום הקנאביס

במסגרת תפקידו ייהנה השר לשעבר מתגמול חודשי של 15 אלף שקל, וכן יוקצו לו אופציות למימוש מניות החברה, בהיקף של כ-3% מהונה

חיים רמון /  צילום: אמיר מאירי
חיים רמון / צילום: אמיר מאירי

אחרי שבימים האחרונים הושלמו התנאים המתלים לרכישת השליטה בשלד הבורסאי וונטייז  על ידי משפחת ברזני, מסרה החברה, שמתכננת להתחיל לפעול בתחום הקנאביס, הודעה על מינויו של חיים רמון, לשעבר שר הבריאות והמשפטים, לתפקיד יו"ר החברה.

במסגרת תפקידו, בהיקף משרה של 40 שעות, ייהנה רמון (בכפוף לאישור בעלי המניות) מתגמול חודשי של 15 אלף שקל, וכן יוקצו לו אופציות למימוש מניות החברה, בהיקף של כ-3% מהונה.

עד לשנה שעברה כיהן רמון כדירקטור במשך כעשור בחברת מימון ישיר ובחברת ההחזקות ביטוח ישיר, ובשנה האחרונה הוא מכהן כדירקטור בחברת הביטוח מגדל. זאת, נוסף על תפקידי ייעוץ שהוא מספק לכמה חברות, ובהן כתר פלסטיק.

הכנסת פעילות הקנאביס לשלד הבורסאי וונטייז מתוכננת להתבצע לאחר שבתחילת השנה אישר בית המשפט את הצעת רכישת השליטה בשלד, שהגישו האחים גבריאל, מיכאל ועומר ברזני. זאת, אף שבשלב הנוכחי שלושת היזמים נתקלים עדיין בקשיים להכנסת הפעילות המתוכננת.

וונטייז, שפעלה בעבר בתחום של אספקת שירותי תוכן לפי דרישה, קרסה אשתקד - ועבור השלד הבורסאי שלה הציעו האחים ברזני תשלום במזומן של 3 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, שלהם היתה חייבת החברה כ-15 מיליון שקל, נוסף על הקצאת 15%-25% מהון החברה, בתלות בפעילות שאותה יכניסו לשלד. 

עד לקריסתה ב-2019 עסקה וונטייז בפיתוח והפצת פלטפורמות תוכן וטלוויזיה רב-ערוצית על-פי דרישה (VOD), והיתה בידיהם של נועם יוספידיס, דין סלומון ואורן לוי.

בהמשך להצעתם פרסמה משפחת ברזני הערכת שווי שנקבה בערך של יותר מ-12 מיליון דולר לפעילות הרלוונטית, הכוללת ריבוי, גידול, שיווק ומכירת מוצרי קנאביס למטרות פנאי ולמטרות רפואיות בעיר דנבר שבקולורדו, ארה"ב. עו"ד אמיר פלמר היה נאמן להסדר הנושים. בימים האחרונים חזרה מניית וונטייז להיסחר ברשימת השימור של בורסת ת"א, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי המתקרב ל-50 מיליון שקל. 

את החברה העומדת מאחורי פעילות הקנאביס, CFBH, הקימו עומר ומיכאל ברזני ב-2018, והיא מנוהלת תחת חברת אספן (Aspen Forest) של גבריאל ברזני, המחזיקה ברישיונות לגידול ושיווק קנאביס.

בימים האחרונים עדכנה וונטייז כי חוקי מדינת קולורדו (שם היא פועלת) אינם מאפשרים לחברה הנסחרת בבורסה שאינה נמצאת בארה"ב או בקנדה, "להיות בעלת שליטה בתאגיד המחזיק ברישיונות בתחום הקנאביס במדינת קולורדו". לכן, בשלב הנוכחי, וונטייז צפויה להתרכז בהעמדת מימון לפעילותה של חברת אספן ובהענקת שירותי ייעוץ תמורת 50 אלף דולר בשנה, "בגין כל מתקן קנאביס שבבעלות אספן (חנות/חווה/מפעל)".

העדכונים של וונטייז בעניין הקשיים בהכנסת פעילות הקנאביס שלה לשלד הבורסאי מגיעים פחות משבועיים לאחר ששלד אחר, קמן קפיטל, עדכן שהחברה שעמה עמד להתמזג, From the earth, המגדלת ומשווקת קנאביס לשוק הפנאי בארה"ב, נסוגה מהעסקה, אחרי תהליך מיזוג שנמשך כמעט שנה. ככל הידוע, מה שהוביל לביטול סופי של העסקה היה תקנה שפרסמה באחרונה רשות ני"ע, שמונעת מחברה ישראלית נסחרת להחזיק בפעילות קנאביס לצורכי פנאי.