הסדר טיעון עם דניה סיבוס: תשלם מיליון שקל בשל עבירת הסדר כובל

רשות התחרות הודיעה כי הגיעה להסדר טיעון עם החברה והמנכ"ל שלה, רונן גינזבורג • גינזבורג יורשע בעבירת אחריות נושא משרה ויוטל עליו חודשיים של עבודות שירות וקנס בהיקף 100 אלף שקל

רונן גינזבורג / צילום: איל יצהר
רונן גינזבורג / צילום: איל יצהר

חברת דניה סיבוס תורשע בעבירה אחת של הסדר כובל ותשלם קנס בהיקף של מיליון שקל. כך עולה מהסדר הטיעון אליו הגיעה רשות התחרות עם החברה והמנכ"ל שלה, רונן גינזבורג.

גינזבורג יורשע בעבירת אחריות נושא משרה - עקב הפרת חובתו לפקח ולמנוע מהחברה לבצע עבירה לפי חוק התחרות - ויוטל עליו עונש של 2 חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות, וקנס בסך 100 אלף שקל.

על פי כתב האישום המתוקן בו הודו הנאשמים, איש העסקים גבריאל מגנזי תיאם עם חברת דניה את ההצעות שהוגשו במכרז, משנת 2011, של החברה הכלכלית שוהם לפיתוח אזור תעשייה, וזאת במטרה לגרוף לכיסו רווחים על חשבון כספי ציבור.

כתב האישום בפרשה הוגש באוגוסט 2019 על ידי פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) ורשות התחרות נגד גבריאל מגנזי ו-17 נאשמים נוספים, והוא מתפרש על פני 18 אישומים נפרדים במסגרתם מיוחסים לנאשמים (כל אחד לפי חלקו) עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, צד להסדר כובל בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, עבירות מס בהיקפים גבוהים ועבירות נוספות.

חברת דניה וגינזבורג היו מעורבים באישום אחד בלבד. התיק עודנו מתנהל ביחס לנאשמים אחרים.

התובעים בתיק הם עוה"ד אייל פרזון ועדי גנוט מרשות התחרות, ועוה"ד אורי פרייסמן ולנא עואדיה מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה). דניה סיבוס מיוצגת על ידי עו"ד איתן מעוז.

מדניה סיבוס נמסר: "דניה סיבוס העדיפה לשים מאחוריה אירוע נקודתי של היעדר פיקוח נאות שהתרחש לפני כ-9 שנים. לקחיו של אירוע זה נלמדו והוטמעו היטב וכן הודקו אמצעי הבקרה, הפיקוח והאכיפה. הסדר הטיעון מאפשר לדניה המשך פעילות מלאה מול גופים פרטיים וציבוריים כאחד. דניה סיבוס ממשיכה לצעוד קדימה בראש מורם בהובלתו של המנכ"ל רונן גינזבורג, ולהוביל את ענף הבנייה בישראל במקצועיות ובאמינות המאפיינים אותה במשך עשרות שנות פעילותה".