טיולים | פיצ'ר

סוף שבוע משפחתי בערבה: ביקור ב"כפר מנותק מרשת"

סוף שבוע חווייתי המיועד לכל המשפחה כולל סיור מודרך ב”כפר מנותק רשת” בקיבוץ קטורה, ביקור במפעל האצות של הקיבוץ וביקור אצל “מתושלח” - עץ התמר העתיק בעולם שנבט מגרעין שנמצא בחפירות הארכיאולוגיות במצדה

לא אפריקה, כאן בערבה. בתי בוץ, בנייה אקולוגית לאנרגיות מתחדשות / צילום: אביטל ניסימוב
לא אפריקה, כאן בערבה. בתי בוץ, בנייה אקולוגית לאנרגיות מתחדשות / צילום: אביטל ניסימוב

אנשי הערבה הדרומית רואים את עצמם כ"עמק הסיליקון" של האנרגיה המתחדשת בישראל, וגאים מאוד בכך שזהו אחד מהאזורים הבודדים בעולם, שמייצר 70% מצריכת החשמל במהלך היום. השאיפה היא להפוך את האזור ל-100% עצמאי אנרגטית עד לשנת 2025.

ברוח זו הם יצרו סוף שבוע נושאי-חווייתי המיועד לכל המשפחה, בדגש על סביבה, חדשנות ואנרגיה מתחדשת. בתוכנית: סיור מודרך ב"כפר מנותק רשת" בקיבוץ קטורה, שלושה מבנים הבנויים בסגנונות שונים ומחומרי בנייה טבעיים, הממחישים איך אפשר לבנות במהירות גם במקומות הכי נידחים בעולם שאינם מחוברים לרשת החשמל, הביוב, המים או הגז; ביקור במפעל האצות של הקיבוץ, המשמשות לתעשיית הקוסמטיקה והתרופות, וביקור אצל "מתושלח" - עץ התמר העתיק בעולם שנבט מגרעין שנמצא בחפירות הארכיאולוגיות במצדה. הארכיאולוגים מעריכים כי הגרעין בן 2,000 שנה.

למחרת נפגשים בשקיעה בשמורת דיונות סמר לפעילות "גלגולי אנרגיה" - התנסות בטכניקות להפקת אנרגיה ממקורות מתחדשים - הכנת תה צמחים מדברי, אפיית עוגיות בתנור שמש מתוחכם מצינורות וואקום, בניית תחנות רוח קטנות והפרחת עפיפונים.

לצד החלק האקולוגי מתוכננים גם טיולי כיף באטרקציות של האזור: טיול זריחה בפארק תמנע, אחד מאזורי הטבע המרשימים בארץ, שבזכות מרחביו הגדולים ומסלוליו המגוונים הוא מתאים מאוד לטיול מכוניות בימים אלה של ריחוק חברתי; ביקור במחלבת יטבתה ופעילות לילדים במרכז המבקרים פארק יטבתה.

לינה בחדרי האירוח של קיבוצי הערבה (מחיר לאדם בחדר זוגי - מ-600 שקל ללילה, תוספת לילד בחדר הורים מ-350 שקל), התוכנית כוללת שני לילות על בסיס חצי פנסיון, שבו גם ארוחת ערב בסגנון ברביקיו בבריכה עם שחייה לילית ועוד (16-18.7, לפרטים: טל’ 08-6616976 או באתר (aravaway.co.il) הפעילות מתקיימת לפי הוראות משרד הבריאות ובהתאם לתקנות "התו הסגול" .