כבר לא תפתח חנות בדיזנגוף סנטר: פוקס מחסלת את הפעילות של אורבן אאוטפיטרס בישראל

קבוצת פוקס דיווחה כי תבצע סגירה הדרגתית של קבוצת אורבן אאוטפיטרס • ברבעון הראשון מחקה פוקס כ-6 מיליון שקל בשל ירידת ערך הזיכיון שלה עבור מותגי אורבן

חנות של אורבן אאוטפיטרס בחו"ל / שאטרסטוק
חנות של אורבן אאוטפיטרס בחו"ל / שאטרסטוק

פוקס מקפלת את הפעילות של קבוצת אורבן האמריקאית בישראל. לאחר שלפני כשנתיים השיקה בתרועה רמה את החנות הראשונה של רשת אורבן אאוטפיטרס בביג אשדוד, ומאז פתחה חמש חנויות נוספות של מותגי אורבן, וביניהם פרי פיפל ואנתרופולוג'י, הקבוצה מודיעה כעת על סגירה הדרגתית של הפעילות. ברבעון הראשון של 2020 מחקה פוקס כ-6 מיליון שקל בשל ירידת ערך הזיכיון שלה עבור מותגי אורבן.

קבוצת פוקס, בעלת הזיכיון להפעלת הקבוצה בישראל, מדווחת היום כי הצדדים סיכמו על סגירה הדרגתית של הפעילות, זאת לאחר בחינה והערכה משותפת כי "הפעילות לא צפויה לתרום באופן משמעותי לתוצאות של החברה ושל אורבן". בהתאם, החברה הגיעה להסכמות עקרוניות עם אורבן לסיום פעילות החנויות כאמור בהדרגה במהלך החודשים הקרובים, כאשר אתר הסחר המקוון שבשליטתה, טרמינל איקס, יוכל להמשיך ולמכור מותגים מסוימים של אורבן.

פוקס מציינת כי היא מייעדת להסב את מרבית החנויות למותגי הספורט של הקבוצה - נייקי, פוט לוקר ודרים ספורט, תוך שהיא מפרטת כי להערכתה סגירת הפעילות לא צפויה להשפיע באופן מהותי על תוצאות החברה.

חוסר מזל עם הפעלת המותג

ההחלטה הזו מתקבלת לאחר רצף של חוסר מזל עם הפעלת מותגי הקבוצה האמריקאית בישראל. כבר הפתיחה של החנות הראשונה חרגה מהתכנון - במקור קיוותה פוקס להשיק את אורבן אאוטפיטרס כחנות דגל בחזית של דיזנגוף סנטר בנכס שהיה שייך עד אז לבנק לאומי, ונרכש על ידי גזית גלוב. בנק לאומי התעכב עם הפינוי של הסניף שהיה בבעלותו והוא לא היה פנוי בעיתוי שבו התכוונה לפתוח את החנות הראשונה. הדבר הביא לכך שפוקס נאלצה לבצע את ההשקה החגיגית למותג שנחשב ליקר יחסית ולפונה לקהלי נישה מחוץ לתל אביב.

בהמשך החליטה פוקס לוותר על המיקום האסטרטגי, ולהעביר את החוזה לידי רשת Be מקבוצת שופרסל, וזאת בתמורה לכ-10 מיליון שקל. החנות אגב, צפויה להיפתח סוף סוף בשבוע הבא. במרכז הקניות ובקבוצת האופנה הצהירו כי יימצא מקום חלופי לחנות של הרשת במתחם, אולם הוא לא נמצא מעולם.

אבל כאן לא נעצר חוסר המזל של הרשת - החנות של אורבן אאוטפיטרס שנפתחה באילת הוצפה בחורף האחרון, ונגרם נזק אדיר לחנות. לפני כשבוע נפתחה במקומה חנות של רשת הספורט החדשה של הקבוצה - דרים ספורט. במקביל, לאחרונה נסגרה העליונה של חנות אורבן אאוטפיטרס בביג אשדוד, וכיום רק הקומה התחתונה פעילה.

בנוסף, מפעילה הקבוצה חנות בשטח ענק בקניון TLV של המותג אנתרופולוג'י ששטחה הוקטן לאחרונה, וחנות נוספת במיקום מרכזי בקניון רמת אביב למותג פרי פיפל.

וכמובן שבנוסף לכל אלה, הגיעה הקורונה והביאה לסגירה של הענף כולו ולהשבתת הפעילות למשך כחודש וחצי.