עסקה ראשונה לקרן אלומה: רוכשת 85% מתיבר החזקות תמורת 50 מיליון שקל

אלומה החליטה להיכנס לתחום ההקמה של אתרים סלולריים על רקע הביקוש לאתרים חדשים והצורך של החברות הסלולריות להפחית עלויות שכירות

ינון יוגב / צילום: לומי ברנטל
ינון יוגב / צילום: לומי ברנטל

קרן אלומה, הודיעה היום על חתימת הסכם לפיו תרכוש 85% מחברת ההחזקות תיבר בע"מ, אשר מחזיקה בחברות טי.אמ מגדלי תקשורת בע"מ ועוגנים בירוק בע"מ. זו העסקה הראשונה של הקרן.

מגדלי תקשורת הינה חברה העוסקת בתכנון, הקמה ותפעול של אתרים לתקשורת אלחוטית המושכרים לחברות הסלולר השונות בהסכמים ארוכי טווח. "גלובס" חשף לפני מספר חודשים שהקרן פנתה לחברות סלולריות והציעה לרכוש מהן את האתרים הסלולריים שלהן ולהשכיר להן אותם מחדש. כרגע לא נרשמה היענות של החברות לעבור למודל מכירה והשכרה אבל בעולם מדובר במודל מאד נפוץ, שעשוי גם להיכנס לישראל ככל שרווחיות הענף תמשיך ותישחק.

החברה מחזיקה כיום בזכויות בכ-65 אתרי תקשורת המושכרים לכלל חברות הסלולר, כאשר במרבית האתרים מותקן ציוד של יותר מחברת סלולר אחת. לפי העסקה, תרכוש אלומה 85% מהון המניות של החברה. בנוסף, בכוונת הקרן להגדיל את המקורות העומדים לרשות החברה, לטובת רכישת אתרי תקשורת והיערכות לדור 5, כך שסך ההשקעה בתיבר תסתכם בכ-50 מיליון שקל.

אלומה הינה קרן השקעות בתשתית הפועלת בהתאם להמלצות והנחיות הועדה לקידום הקמת קרנות נסחרות להשקעה בתשתית, מתוך כוונה להיות קרן סחירה בהסדרת ריט וליהנות ממכלול ההטבות שהוגדרו בדוח הועדה על מנת לשתף את הציבור בהשקעות בתשתית בישראל.

מנכ"ל הקרן הוא ינון יוגב, אשר עמד עד לאחרונה בראש מחלקת מימון פרויקטים ותשתיות במשרד ברנע. בנוסף, שימש כסמנכ"ל מסחרי ופיתוח עסקי של קבוצת מבט לנגב האמונה על הקמתה ותפעולה של קריית ההדרכה של צה"ל בנגב וכיהן כדירקטור במספר חברות העוסקות בתחנות כוח.

כיו"ר הקרן משמש אורי יוגב, (אין קשר משפחתי בין השניים), לשעבר מנכ"ל בזק בינלאומי, והממונה על התקציבים באוצר, וכיו"ר ועדת ההשקעות של הקרן משמש מולי רבינא, בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנים בתפקידים בכירים בסקטור העסקי ובממשלה, המכהן גם כיו"ר המכון הישראלי לפיננסים. מהחברה נמסר כי מימוש העסקה יאפשר לאלומה להפוך את מגדלי תקשורת לחברה מובילה בתחום תשתיות התקשורת, תוך מינוף המוניטין והידע המקצועי שצברה, בצירוף היכולת הניהולית פיננסית של הקרן, לטובת רכישת אתרי אנטנות חדשים ואתרים קיימים מחברות הסלולר. בנוסף, אחרי הרכישה, בכוונת החברה להפוך לשחקן מרכזי במהלך הלאומי לפריסת תשתיות רשת דור 5 בישראל בעתיד הקרוב, הצפויה להגדיל את מספר האנטנות לתקשורת סלולרית בלמעלה מ-1,000 אתרים חדשים".

עוד נמסר כי בישראל קיימים כיום כ-7,500 אתרי אנטנות לתקשורת סלולרית, מעל 90% מהם מוחזקים ומתופעלים על ידי חברות הסלולר: פלאפון, PHI (חברה בבעלות פרטנר והוט מובייל) וסלקום.

ינון יוגב, התייחס בדבריו לפעילות העתידית של החברה הנרכשת: "מצב דברים זה של קיפאון בהשקעות בתשתית על ידי חברות הסלולר, לצד ההכרח בהמשך פיתוח רשת דור 4 ופריסת תשתית דור 5, מהווה הזדמנות לחברות מסוגה של מגדלי תקשורת להשקיע בפיתוח תשתית לרשת הסלולר וכן לרכוש מחברות הסלולר מגדלי תקשורת קיימים בעסקאות sale & lease-back".

אורי יוגב אמר: "רכישת מגדלי תקשורת מדגימה את האסטרטגיה העסקית ההיברידית של אלומה להשקיע בחברות מניבות בסיכון נמוך עם יכולת ריאלית להשביח את ההשקעה תוך שימוש ביכולות העסקיות, האסטרטגיות והניהוליות של מנהלי הקרן".

המוכר, דודי אסרף, אשר יישאר בעלים של 15% מהחברה ויהיה דירקטור בה, אמר: "אני שמח על השותפות עם קרן אלומה, אשר תאפשר את הרחבת פעילותה של מגדלי תקשורת וקידומן של עסקאות משמעותיות בתתום תשתיות התקשורת בעתיד".

את תיבר ייצגו עורכי הדין איתמר מי-זהב ועדי ישראל, מפירמת עוה"ד הבינלאומית ZAG-S&W (זיסמן אהרוני גייר). את אלומה ליוו בייעוץ פיננסי: בטא פייננס ומשרד הולדשטיין שלו עורכי דין בליווי משפטי.