בנק הפועלים: מתרשמים מנובה, אך ממליצים "תשואת שוק" בשל שיקולי תמחור

האנליסט שי זיגלמן נוקב במחיר יעד של 45 דולר למניה, נמוך ב-7.8% מהנוכחי • סבור שנובה תצלח את משבר הקורונה "כשהיא רוכבת על טרנד הדיגיטליזציה" ושאינטל מהווה מנוע צמיחה משמעותי, אך לא תעלה על 10% מהכנסות נובה ב-2020-2021

איתן אופנהיים / צילום: איל יצהר
איתן אופנהיים / צילום: איל יצהר

בבנק הפועלים מתרשמים מסיפור הצמיחה של נובה ומאיכותה, אך משיקולי תמחור ממשיכים להמליץ על מניית נובה בהמלצת "תשואת שוק". מחיר היעד של הבנק למניית נובה  נקבע על 45 דולר, נמוך ב-7.8% מהמחיר הנוכחי.

נובה, המנוהלת על-ידי איתן אופנהיים, מספקת פתרונות מדידה לבקרת תהליכי הייצור בתעשיית הסמיקונדקטור, והיא נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי כ-1.4 מיליארד דולר אחרי עלייה של 29% במחיר המניה מתחילת השנה.

האנליסט שי זיגלמן, מחדר המסחר של הבנק,  כותב כי "נובה צפויה לצלוח את משבר הקורונה כשהיא רוכבת על טרנד הדיגיטליזציה". הוא מזכיר את תוצאות הרבעון הראשון בהן נרשמה צמיחה של 8% בהכנסות לכ-61 מיליון דולר, כשלדבריו הצלחתה של נובה להגדיל את נתח השוק במגזר ה-memory ביחד עם מכירות כלי התוכנה המוגברות, חיפו על חולשה בפעילות בסין שנפלה לרמת שפל של כ-10% מההכנסות.

התחזית לרבעון השני מגלמת צמיחה של 21% בהכנסות ושל 38% ברווח למניה, והיא נתמכת לדבריו ברמת השיא בצבר ושיפור חד ב-book to bill. "להערכתנו, תחזיות נובה לרבעון השני מעידות כי פעילות החברה נתמכה כבר במחצית הראשונה מגידול ברכש ציוד בדיקת שבבים, אותו צפויה לחוות שאר התעשייה החל מהמחצית השנייה", כותב זיגלמן.

התפתחות משמעותית שזילגמן מזכיר חלה במהלך הרבעון, עם בחירת אינטל, יצרנית ומפתחת השבבים הגדולה בעולם, בפתרונות המטרולוגיה האופטית החדשים של נובה לבקרת קווי ייצור באתרי הייצור הגלובליים שלה. "נובה התמודדה על אספקת מערכותיה לאינטל במשך שנים רבות בהן היוותה האחרונה לקוחה לא משמעותית בתחום פעילות ה-memory", מציין זיגלמן. "הזכייה הכניסה את נובה למגזר פעילות חדש, של שבבי ה-Logic (מעבדי CPU המיועדים בעיקר למחשבים) בגיאומטריות הכי מתקדמות שמציעה אינטל כיום (10 ננומטר ומטה). הרחבת דריסת הרגל של נובה במפעלי אינטל מספקת לה מנוע צמיחה משמעותי חדש. אולם, אנו מעריכים כי כל עוד לא תזכה בלספק את מערכות ה-XPS לאינטל, תישמר תרומת ההכנסות מהחברה האמריקאית מתחת ל-10% מסך ההכנסות בשנים 2020-2021".

מנוע צמיחה נוסף שמזכיר האנליסט הן שתי טכנולוגיות המטרולוגיה החדשות שהשיקה נובה ב-2019, וההכנסות מהן יחלו במחצית השנייה של 2020. זיגלמן מתרשם כי לכל אחת משתי הטכנולוגיות שוק יעד של כ-100 מיליון דולר בשנה ונובה תוכל להגיע לנתח שוק של 10% בכל אחד מהם ב-2021 ושל 30% ב-2023.

זיגלמן מעריך שפעילות נובה צפויה להיפגע מירידה בביקושים בשוקי הקצה של לקוחותיה בתחומי מוצרי הצריכה האלקטרוניים, הרכב והתעשייה. מאידך לדבריו, פעילותה תיתמך ממגמת הדיגיטליזציה שהואצה בצל משבר הקורונה, ומגבירה את הצורך לשדרג את תשתיות ה-IT התומכות ביישומי ענן, אחסון נתונים, שירותי רפואה מרחוק, סטרימינג וגיימינג. תמיכה נוספת תגיע מיישום טכנולוגיית ה-5G, גידול בנקודות הקצה של IoT ועלייה בצריכת מחשבים ניידים.

כ-80% מהכנסות נובה מגיעות מאסיה, ולהערכתו מסתמן כי הייצור במפעלים בשוקי היעד חוזר להתנהג כבשגרה. עם זאת לדבריו, "ברבעון השני צפויה ירידה בתרומת ההכנסות מ-TSMC בהתאם למחזורי השקעתה בציוד מטרולוגיה. בסין מסתמנת חזרה לייצור בניצולת גבוהה. ההערכות הרווחות כיום הן כי היצרנים הסינים יחזרו להגדיל את השקעותיהם במחצית השנייה בסבסוד הממשל".

בבנק הפועלים מעריכים כי בשנים 2020-2024 יצמחו ההכנסות והרווח הנקי Non-GAAP למניה בשיעור שנתי ממוצע של 10% ו-13%, בהתאמה. מחיר היעד, 45 דולר, נגזר לפי מכפיל 18 לרווח הנקי הצפוי למניה ב-2021 והנכסים הנזילים למניה של נובה בסך 7 דולר. זיגלמן מציין שנובה נסחרת כיום במכפיל 22.8 על תחזית הרווח לעומת מכפיל חציוני של 16.8 בקבוצת הייחוס. עם זאת הוא מזכיר עוד כי "בהיבט הטכני, נציין את הסיכוי הגבוה של נובה לצאת ממדד ת"א 90 ולהיכנס למדד ת"א 35 בעדכון המדדים הקרוב, והביקושים שצפויים להיווצר לה כתוצאה מכך".