בעלי שליטה זרים יוכלו להמיר את התנאי ל-5% אחזקות בחברות תקשורת

המטרה: לאפשר לבעלי שליטה זרים שרוצים להציע תנאים חלופיים במקום הדרישה המקורית ל-5% החזקות של גורם ישראלי בחברות תקשורת

שר התקשורת החדש, יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
שר התקשורת החדש, יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

משרד התקשורת תיקן את דרישת הישראליות בהחזקות של חברות זרות בחברות תקשורת מקומיות. במסגרת הדרישה החדשה המשרד יאפשר לבעלי שליטה זרים לדון על התנאים החשובים למדינה בהחזקה של חברות תקשורת, ולאו דווקא להתמקד בהחזקה של 5% מהמניות בידי גורם ישראלי כפי שזה קיים היום. התיקון נועד לשרת תכלית שחשובה מבחינה ביטחונית כאשר המסקנה היא שישנם כלים טובים יותר להבטיח זאת מאשר הדרישה ל-5% מהבעלות.

שר התקשורת יועז הנדל חתם על התיקון והוא צפוי להגיע לאישור ועדת הכלכלה. עד כה בעלי מניות זרים שרכשו החזקות בחברות תקשורת ישראליות נדרשו לצרף אליהם גורם ישראלי בהיקף של 5% מהבעלות וזאת על מנת להבטיח אינטרסים בטחוניים של מדינת ישראל בחברות תקשורת.

כעת הגיעו במשרד התקשורת ובמשרד המשפטים למסקנה שהדרישה לא תמיד מבטיחה בצורה המיטבית את האינטרסים של המדינה, ויש סעיפים נוספים שאפשר לקבוע שיגנו טוב יותר על אינטרסים אלה. כתוצאה מכך הוחלט לא לוותר על הדרישה המקורית, אלא לאפשר גמישות לגורמים הבינלאומיים בבואם לרכוש חברת תקשורת ישראלית באופן שיוכלו להמיר את הדרישה הספציפית בדרישות אחרות שיענו על התכלית שלשמה נועדה המגבלה במקור.

לשינוי לא צפויה להיות שום השפעה מבחינת היבטי מיסוי היות והחברות רשומות בישראל לכל דבר ועניין.