עובדי בנק ישראל מסרבים להיכנס לבניין החדש

לטענת הוועד, העבודות בבניין החדש טרם הסתיימו ויש בו מפגעים רבים שמסכנים את בריאות העובדים • בנק ישראל: "הנהלת בנק ישראל לא תעמוד מאחורי צעד שיש בו סיכון, ולו המזערי, לבריאות העובדים"

הבניין החדש של בנק ישראל / צילום: עמירם ברקת
הבניין החדש של בנק ישראל / צילום: עמירם ברקת

ועד עובדי בנק ישראל הורה לכ-150 מעובדי הבנק שלא לעבור לבניין המשרדים החדש שנבנה עבורם. מדובר בבניין שנבנה בצמוד לבניין המשרדים המרכזי של בנק ישראל בקריית הממשלה בירושלים.

עלות הפרויקט שהוערכה במקור בכ-170 מיליון שקל תפחה עם השנים עד שהגיעה ל-435 מיליון שקל וגם בלוחות הזמנים להשלמת הפרויקט חלו עיכובים משמעותיים. על-פי הסכם, עם הנהלת הבנק היו אמורים לעבור לבניין היום עובדי חטיבות המטבע וטכנולוגיות המידע. מדובר בעובדים שרובם נמצאים עדיין במשרדים הזמניים של הבנק באזור התעשייה בהר חוצבים.

אלא שלטענת הוועד, בבניין החדש טרם הסתיימו העבודות ומפגעים רבים שטרם פונו מסכנים את בטיחותם של העובדים. בין היתר, טוענים בוועד כי בבניין תשתיות חשופות, כבלים וחוטי חשמל חשופים, מנופים וכלי עבודה כבדים בחניית הבניין ובצמוד לו, קירות לא שלמים וחומרי בניין בתוך החדרים אשר אמורים לשמש לעבודה. בנוסף נטען כי הסכם השכירות של המשרדים בהר חוצבים מסתיים רק בחודש הבא, כך שאן דחיפות במעבר כעת.

מבנק ישראל נמסר בתגובה כי הנהלת בנק ישראל לא תעמוד מאחורי צעד שיש בו סיכון, ולו המזערי, לבריאות העובדים. גם הוועד וגם העובדים יודעים זאת היטב.