קטע כלכלי | פודקאסט

כך הנאצים הרימו את הכלכלה מהקרשים בעזרת נייר

הנאצים לא היו הראשונים להשתמש בשטרות נייר חסרי ערך ברוח התפיסה הקרטליסטית, אך הם העזו, ובגדול • כך ניירות הרימו את הכלכלה הגרמנית מהקרשים, ושירתו בהצלחה רבה את המפלגה הלאומנית-סוציאליסטית • האזינו

אדולף היטלר והיילמאר שאכט, שר הכלכלה בגרמניה בתקופת שלטון המפלגה הנאצית, 1934 / צילום: AP Photo, AP
אדולף היטלר והיילמאר שאכט, שר הכלכלה בגרמניה בתקופת שלטון המפלגה הנאצית, 1934 / צילום: AP Photo, AP

הקרטליזם היא גישה כלכלית הרואה בכסף סימן חסר ערך שאמור לסייע לקברניטי הכלכלה להזיז את המשק לכיוונים נכונים. כסף עבורם דומה יותר למטבע פח של מלתחה מאשר לפיסת זהב.

הנאצים לא היו הראשונים להשתמש בשטרות נייר חסרי ערך ברוח התפיסה הקרטליסטית, אך הם העזו, ובגדול. ומה שמעניין הוא שהנאצים היו הראשונים להשתמש בגישות כאלה בממדי ענק. הנאצים יצרו שטרות ואפשרו התחמשות אדירה, פרויקטים לאומיים ועבודה לרוב האזרחים בזכות הנייר. אלה סייעו להם לרתום את העם להמשך הדרך האיומה.

מוזמנים להאזין ולעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.