ישראל קנדה והאחים נקש השלימו רכישת מנרב פרויקטים ב-575 מיליון שקל

מנרב אחזקות צפויה לרשום בגין העסקה רווח הון (לפני מס) בסך של כ-40 מיליון שקל

אחרי לא מעט עיכובים, ולמרות משבר הקורונה, הושלמו התנאים לרכישתה של חברת הנדל"ן מנרב פרויקטים  ע"י חברת ישראל קנדה והאחים נקש, באמצעות מיזוג, תמורת כ-575 מיליון שקל. בעקבות השלמת העסקה יימחקו מניותיה של מנרב פרויקטים מהבורסה, והיא תהפוך לחברה פרטית. עיקר פעילותה של מנרב פרויקטים, שהוקמה לפני כ-32 שנה, מתרכז בייזום פרויקטים לבנייה למגורים, נוסף על הקמה ותפעול של מכוני טיהור שפכים.

את הרכישה ביצעה ישראל קנדה, שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, במשותף עם האחים נקש ויזם הנדל"ן רז עודד, ובעקבותיה שונה שמה של מנרב פרויקטים ל-ICR. בשל משבר הקורונה העסקה, שעלתה לראשונה על הפרק כבר בסוף שנת 2019, התעכבה במשך כמה חודשים, וחלק מפרטיה עודכנו במהלך הזמן שחלף מאז.

עיקר תמורת המיזוג שולם באמצעות הלוואה בנקאית של קרוב ל-400 מיליון שקל, בעוד האמצעים העצמאיים של הרוכשות מימנו כ-110 מיליון שקל מהסכום, נוסף לשתי הלוואות בהיקף של 70 מיליון שקל (יחד) שהוענקו לרוכשות ע"י מנרב אחזקות, בעלת השליטה בחברה הנרכשת. מנרב אחזקות, שבשליטת היו"ר אברהם קוזניצקי, צופה מהמכירה רווח הון של כ-40 מיליון שקל.

את מנרב ייצגו בעסקה עורכי הדין עמית שטיינמן, אמיר עסלי ושלומי דלגו ממשרד ש. הורוביץ. 

מניית מנרב אחזקות נחלשה מתחילת השנה בכ-15% ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-460 מיליון שקל, בעוד מניית ישראל קנדה משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-1.1 מיליארד שקל, אחרי צלילה של קרוב ל-50% שרשמה מנייתה מתחילת השנה.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה הציגה מנרב פרויקטים צניחה של 56% בהכנסותיה, שהסתכמו בכ-19 מיליון שקל, בהשפעת ירידה במכירות "בין היתר לאור משבר הקורונה", ועברה להפסד של כ-3 מיליון שקל.

לפי הנתונים שהחברה הציגה בחודשים האחרונים, בעשור האחרון היא מסרה כ-2,400 דירות, והיא עוסקת בתכנון, ייזום והקמה של כ-3,400 דירות.

מחיקתה מהמסחר כעת נעשית קצת יותר משלוש שנים מאז ביצעה הנפקת מניות ראשונית (IPO), בפברואר 2017, אז גייסה כ-130 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-470 מיליון שקל "אחרי הכסף".